Geisha

Geisha, ibland uttalat Geiko, är det japanska ordet för underhållare och konstnärer. Ordet betyder bokstavligen konstperson och idag är yrket förknippat med kvinnor. En Geishas uppgift är att underhålla gäster i olika sociala sammanhang, oftast i tehus, så kallade O-chaya.

... eh... jaha.....

Ögonen föll på en reklamlapp från Electrolux... kul... en tävling för butiksägarna.
Jag som inte gillar sammanhang med mycket människor... håller mig borta från Japan.

Tankarna går tillbaka till en text jag läste, någonstans, någongång... kommer inte ihåg vart... men hur som helst.
Huvudvärk är oftast den ursäkt som kvinnor använder för att slippa sexuellt umgänge.... men de som använder sig att den ursäkten borde tänka på vad de egentligen vill med de orden.
En orgasm, är oftast det bästa botemedlet mot spänningshuvudvärk. Tack vare att i o m orgasmen så slappnar kroppen av på ett sätt som annars är svårt att uppnå.
Får man däremot kraftig huvudvärk direkt efter en stark orgasm, så bör man uppsöka läkare då man kan ha fått en hjärnblödning....

Sant eller falskt?
Vet inte... för mig räcker det att jag vet att det verkligen funkar mot spänningshuvudvärk. Ngn blödning i hjärnan har jag ännu inte råkat ut för.....

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kom på körvfest till larsmo tycker jag!

2008-09-17 @ 12:24:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: J

intressant! men varför heter chockladen så :S ?

2008-09-17 @ 13:04:09
URL: http://johannaostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0