Söka jobb

Wow... utbudet är grymt... grymt .... grymt glest. Av de få jag söker, får jag inget jobb....
Vad vill jag bli när jag blir stor? Vad vill jag ha för jobb?

Jag tror att frågan kan delas upp i två olika meningar:
Vad vill jag ha för jobb?
Vad vill jag jobba med?

För mig är inte fråga nr 2 så viktig.
Jag vet faktiskt inte vad jag vill jobba med.
Det senaste yrket jag brann för, och praktiskt taget nästan offrade hela min familj för.... hade jag aldrig kunnat tänka mig att jag skulle jobbat med innan jag fick chansen.
Så vad jag jobbar med, är inte lika viktigt som vad jag har för jobb.

Jag vill ha ett administrativt jobb. Ett jobb, gärna på ett mindre företag... eller med ett företag med samma anda. Där man hjälper varandra och hugger i lite här och där, så jag ständigt kan lära mig nya saker. Men ändå ha min fasta punkt av ansvar.
Jag vill ha ett jobb där jag får grotta, undersöka, lösa. Ett jobb där jag får använda min kreativitet.
Jag vill ha ett jobb där jag kan utvecklas i samma takt som företaget går framåt.
Jag vill ha ett jobb, med arbetskamrater som jag trivs med... och jag vill ha ett jobb där de inte helt fullt enbart tror på "öppen planlösning" men inte vill lägga ner pengar på skärmskydd.
Jag vill ha ett jobb där de tror på mig som person, och är villiga att låta mig utvecklas till deras fördel.

Suck... men vad är en bal på slottet? Bara att hugga i, söka på och en dag kanske jag iaf får sitta på trappen till slottet och se balen inne i lokalerna..... eller så kanske jag har hjälpt morsan att dekorera dem...

Just det, jag har nog inte länkat till min mors företag. Tyvärr är de bästa dekorationerna inte med på bild.... Men jag lovar, de är grymma!!!
L ´amorosa

Nu ska jag återgå till jobbsökandet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0