hej hopp

Underbara dag!

Göra sig iordning och förbereda sig.
Spana in tjuren och dess tänkbara steg, förbereda sig.
Iaktta, och när den är redo att anfalla... så greppar du bara tag i hornen, precis som du förberett dig tidigare. Svänger till och fintar undan attacken.
Tjuren kommer att komma igen, men den lämnar dig i fred ett tag innan den attackerar igen... så det finns tid, gott om tid, att planera nästa move :-)

Jag har en favorit plats nu så här på hösten. När det är mörkt ute.
I allén .... där träden står gula och stora ... löven täcker backen och rundar in vägen likt en tunnel som leder till oändligheten.... där gillar jag att vara.

Knappt ngn sömn i natt heller... börjar verkligen lida av det här nu....
Först flera dagar på streck när jag bara sover 4-5 tim per natt (jag är min 8 tim sovare, annars zombie), och sedan däckar jag vid matbordet en vacker dag, strax efter middagen..... för att sedan vara vaken flera dagar på streck igen... om och om och om igen.
What to do??? What to do??

Undrar vart barnböckerna jag skrev är ngn stans... har jag kastat dem?
Varför skickade jag dem inte till fler förlag?
What to do? What to do?
Varför sparade jag dem inte isf enbart för eget bruk, till mina kids?
Hrm....
Undrar vart första kapitlet på min "bok" är... eller novell... eller vad det hade blivit om jag skrivit färdigt... Undrar vart den är....

Jag undrar sa flundran om gäddan är en fisk......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0