vill inte

Hemma sliter karln för att få tiden gå ihop med alla barn (istället för 2st var det idag 4st som skulle hämtas)
Hämtning, matlagning och ordning. Resonera och se till att våra regler efterföljs.
Alla bråk, tafs och sura miner får han ta.
Han ser även till att dammsuga och torka golv, plocka rent i köket samt tvätta... tills jag kommer hem.

Varannan dag slutar jag tidigare.
Då är det fullt upp med träning och aktiviteter som skall fixas, mat som skall göras iordning så de hinner äta i rätt tid.
Samt alla saker som skall fixas, som inte har med barnen att göra.
Läxor skall göras, och barnen vill prata och umgås.
Samtal skall ringas.
Alla papper, läkarbesök och matkontroller borde göras/planeras.

Jag vill inte stå i butik, jag vill vara hemma när barnen kommer hem. Någon timme på fritids gör mig inget, men att jag kommer hem ca 15 min innan de skall ligga i säng är tungt.

Sökandet efter jobb fortsätter, barnen är bara barn en viss tid..... och jag vill vara närvarande då!
Jobba, men närvarande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0