underbara morgon :-)

Har varit vaken ett tag, men känner mig fortfarande nyvaken.
Väcktes så underbart av min "hårde" make ;-) så  jag känner mig avslappnad och omhändertagen.
Bra början på dagen :-), synd bara att jag inte ser honom igen förrän i kväll :-(

Igår, när jag var ute på kvälls/nattpromis med djävulen, så kunde jag bara inte låta bli..... såg ett dike... eller snarare jag vet att det brukar vara ett dike där, men det syntes inte under all snö och blåst som först all snö just dit.
Det är ju bara ett måste att hoppa där i :-)
And so I did!
Snön gick upp över knäna, och det var så underbart, underbart, underbart.
Precis som när vi var små.... Eller som vintrarna brukade vara i Terjärv... när vi var mindre.
Åkte vi över i rätt tid. Den allra kallaste kallaste, så var det inte ovanligt att vi fick se det vackra norrskenet dansa över himlen.
Hur många stockholmare i samma ålder som jag, eller yngre, har fått sett sådant?
Har det försvunnit med det varmare klimatet?
Synd i s f på något så vackert........


Foto taget från en sida om älvsbyn, vet ej fotograf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0