suck

Man lyssnar på vad som hänt, och gör sedan en snabb bedömning av "felet".

- Hej, Den här plastbiten (snäppfästet spruckit i tu) på dammsugar röret gick sönder när jag släppte ner röret på golvet. Röret är endast 2 mån gammalt. Så jag vill ha ett nytt rör.

- Men om plasten går sönder för att du släpper ner det på golvet, så fick det väl sig en oturlig smäll och gick sönder pga det. Det har inget med att göra om det är 1 år gammalt eller 2 mån. En smäll är en smäll. Och inget som vi står för i butiken.

- Men vaddå, ska man lägga ner röret försiktigt hela vägen ner eller??? Gör du det? Man tycker ju att den ska hålla i mer än två månader, det måste du väl hålla med om!!

- Nej det gör jag inte (jag lägger inte ner röret på golvet, och jag dammsuger väldigt sällan själv) men skulle det gå sönder för att jag gör en sådan sak, skulle jag inte kräva nytt heller...  utan inse att min behandling av det var fel.
Men hållbarheten för röret är längre än två månader om man inte misshandlar det. Plast är plast och kan gå, tro det eller ej, sönder om det får en smäll.

- Jaha... så det är den servicen ni ger! Det är vad ni står för!

- Ja (suck).
* tanke* Jag står för mina fel, leverantören och producenten för sina och du får stå för dina.

- Då vill jag ha nr till XX för jag anser att det är fabrikationsfel.

- .. här är nr... och ha en fortsatt trevlig dag!

Fy 17 för de stackare som sitter på reklamationsavdelningar... tanke till er.

Kommentarer
Postat av: Söderlund

Tack så otroligt mycket, vad roligt att du gillade texten! Ja, jag kanske skriver ur mig en fortsättning natten till fredag då eftersom jag brukar vara duktig att vara vaken på nätterna numera, haha :)



Var det något speciellt du gillade?

Roligt att veta så man kan fortsätta med det liksom :)

2008-11-06 @ 13:58:53
URL: http://robinsoderlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0