Torsdag!! YES!!

Japp, då var man ledig då.

Väcks med orden: "Mamma, gå upp då.... du lovade.... " Varpå jag yrvaket svarar "jajaja"
Så vad var det jag skulle göra?
Jo, Kidsen har ju som sagt sparkcyklar.... och dessa kan de inte ta med till skolan utan de kan bara sparka dit om mamma tar hem dem sedan.....
Så så blev det.
-"MAMMA VAKNA DÅ! ANNARS KOMMER VI FÖRSENT!"
Up up up and away!
Självklart fann jag ett ypperligt tillfälle att med min enormt dåliga morgonandedräkt, samtala med Oliwers stackars fröken som säkerligen ville att jag skulle gå så hon fick frisk luft.
Hemsk det där när man måste tala med någon och känner verkligen hur luften som kommer ur käften är förpestad av sömnens smackningar (vad åt jag i natt? Mögelost???)

I dag kl 15 spelar min son Bergatrollet!!

Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

Idag hade jag planer på att ta mig till kista och träffa damerna på lunch.... Men då en viss viktig person valt Sverige som anstalt för möte - med hintningar om att de kommer ta springnota på skattebetalarnas bekostnad - så är det ingen ide att försöka sätta sig i köerna och riskera att missa det andra som jag har uppbokat idag.

ALLTID när jag har tider att hålla på ngt sätt... så inträffar ngt som gör att det skiter sig. ALLTID! Så nu tänkte jag ligga steget före och helt sonika hoppa över lunchmötet då det krockar med en politiskt viktig person som får hela stockholm avstängt... tänkte... att jag kan väl backa för henne då (som om det skulle gjorts ngn skillnad om jag inte backat).

Nä... det blir tvätthögen istället, och utrensning av kläder (hehe... nu analkas det ytterligare pojk kläder).

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0