Kläder till bröllopet....

Har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa för kläder, och inte heller för vilka pengar jag ska köpa dem.... Har liksom inget vitt att ta på mig... inget ljust heller.
Om inte omfånget sviker mig så har jag iaf en klänning till själva dagen.... men hela grejen pågår ju i tre dagar så det behövs lite fler "outfits" liksom.

Svart får man ju inte ha... så där är det kört. Vet redan nu att jag kommer känna mig illa till mods av bara tanken på att bära ljusa kläder... men men... man kan ju alltid spilla ngt på sig och sedan dra på sig mjukisbrallorna... haha...

Eller kanske ngt sånt här... men annan färg på västen... lite dyrt dock... :


****************************************

Nu har jag surfat runt ett tag och insett att jag nog vill ha en klänning... finns snygga i skyltfönstret på MQ här, men ingen bild jag finner på nätet. Nästa problem är dock... hur jag ska komma i dem... hrm.

De snyggaste har antingen väldigt låg urringning eller så har de inte axelband alls. Det kommer bli väldans varmt om man ska linda tubsockorna för att de skall hållas på plats.... Dessutom blir det hård träning som fan nu ett tag framöver... jaja.. .skulle ju börja iaf ;-) Om man ändå skall göra det, varför inte göra det på en gång?

Nästa problem jag har... för problem har jag alltid... hehe... störd som jag är ;-) .... Kanske i detta fall skulle ha underlättat om jag haft ett sk "flödes schema"... väntar fortfarande på det...
Hur som helst... nästa problem är då längden på klänningarna... Jag trodde det var en tunika, men blev snabbt rättad av Emilia "Det är en klänning mamma". Tacka FAN för det.... då ska jag inte bara vara tvungen att tejpa eller linda tuttarna så de hålls på plats... utan även tejpa och linda skinkorna så de hålls under klänningskanten... Herregud!! Vem finns det någon affär som säljer klänningar för normala kroppar (Eller kanske ngt överviktiga ;-)...) där allt inte riktigt sitter kvar där det ska.

Samma sak med bikinis.... Finns väldigt få mamma modeller. Med mammamodell menar jag dessa toppar som håller skiten på plats trots att man springer efter barn och böjer sig framåt... Finns det någon???

Vet ni om ngt... som kan leda till ngn form av lösning (inte operationer, utan kläder menar jag då) så tages dessa tipsen tacksamt emot!!!
Tänker inte använda skynken....

Tack och adjö,
från en där tuttarna självmant hänger ner till midjan för att hängmässigt tas över från den forna stoltheten häcken... (ha... stolthet... den lät bra).

Kommentarer
Postat av: nill0

ang bikini.....välj baddräkt i en mindre stl än vanligt..håller in...lovar

2008-05-10 @ 20:04:24
Postat av: Cin

förr i tiden badade kvinnorna med kläder på, jag röstar för den.

2008-05-11 @ 12:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0