Ny person på gatan....

Jo... Det är nya personer som flyttat in på "gatan där jag bor".
De är ganska så harmlösa, men mannen i familjen är skum. Vi var på middag hos svärmor, och i vanlig ordning så ryker Gösta och Cooper ihop.
Vi särar på dem, och som alla vet så låter hundar när de slåss.... Och i samma sekund så ställer sig denna man vid staketet - ca 2 m från där vi sitter - och bara stirrar surt på oss.
Jag möter hans blick och funderar på vad det är han vill... han säger liksom ingenting. Efter att ha stått där i kanske 5 min (under tystnad så är det en ganska lång stund) så vänder han och går iväg.
Förbryllad sitter jag där, och möter sedan svärmors blick ... hon bara himlar med ögonen och skakar på huvudet.

Det visar sig, att denna man varit flera gånger och klagat på att hundarna skäller. Samma sak hos den andra grannen.
Till saken hör, att visst ska man påpeka om det är saker som stör en... men då gäller ju även samma sak en själv. Dessa grannar spelar nämligen musik med öppna dörrar så det hörs över gatan....

Nu har jag ju upptäckt denna underliga man, och reagerar på ett helt annat sätt när jag kommer gåendes med hundarna... (passerar inte ens hans hus utan typ 200 m därifrån... vid mig) och ser att han alltid står och stirrar.

Kan verkligen blotta åsynen av hundarna på gatan störa honom till den grad, och vad vill han egentligen. Nästa gång måste jag verkligen fråga.... för en aningens nervös blir man ju av hans stirrande när man inte vet vad så försigår i hans skalle.

Om jag stör honom... så vill jag ju veta det så jag kan ändra mitt ev störande beteende.... ;-)
Annars är det väl bara att säga... Varmt Välkommen till gatan nyinflyttade granne ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0