Uppdatering från landet!

Det tog lång tid innan Emilias födelsedag var slut. Hela tiden körde hon med:
"Det är min dag idag...jag bestämmer"

Under kvällen fick jag även ett SMS från en person som grattade Emilia.
Dum nog så visade jag det för henne, och hon ville genast skriva svar. Hon fick de där "puppy eyes" som fick mig att ge vika.
Hon hade trots allt en liten crush på sonen i huset...
För säkerhets skull så skrev jag, och hon fick godkänna...

Hur förklarar jag det som hänt för kidsen?
- Det går inte att umgås med människor man inte kan lita på.
Nej, det är för mig att veta... och för dem att fundera över. De har många andra vänner och kommer med tiden komma över dessa människor.

Vi har hittills haft helt ok väder, och kunde t o m sitta ute i går kväll och käka... och har varit i "Lisjö" och badad. Moln lyste svarta på himlen, men värmen och solen var framme iaf... så vi chansade.
Både barnen och Déville skuttade som galningar i det långgrunda vattnet...
T o m min käre make fick sig ett oplanerat dopp. Som tur är hade han iaf tagit av shortsen (med mobil och dyl) när han druttade i.
Vi kastade nämligen boll med Déville... och när han helt plötsligt vägrade gå ut (typ en meter kvar till bollen) längre så gick Matte för att hämta bollen... men sedan insåg han varför Déville valt att inte gå dit.
Botten var nämligen ett sluttande stup av blålera... där Matte självklart halkade, och fick sig ett dopp.... hahaha...
Jag skrattade så jag tjöt, och t o m Déville blev alldeles till sig....
Barnen gillade dock leran, som de kletade ner hela sig med ;-) Roligt.

Just nu sitter vi inomhus och gör inte så mycket.
Jag har förberett Sushi (efter samtal med Ellen i veckan var jag så sugen) som vi ska äta ikväll.
Regnet öser ner, och kidsen är ute och dansar i regnet.

Ha det gött alla mina nära och kära. Nu ska jag desperat kolla stugor och hus i området sedan vi åkt en sväng för att se vad "byarna" runt om heter ;-)

Kommentarer
Postat av: nillo

Tack för uppdateringen:-)

Riktigt starkt gjort av dig att låta milis svara...

barnen har inget med saken att göra...inte deras fel!

Hoppas ni har det härligt...här e det fortf dött kvaft varmt långtråkigt...inget nytt:-)



2008-07-12 @ 10:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0