Söka jobb...

... är inte lätt.

Ex. "Civilekonom med 4 års erfarenhet som controller" eller "Anestesisjuksköterska med lång erfarenhet inom akut medicin, ambulanstransport och dagkirurgi"

Ovan är ett exempel på vad man ska skriva för titel på sin CV som man registrerar på internet sidor. CV som behövs för att man ska kunna få arbetsgivares uppmärksamhet.
Det är inte lätt att söka jobb idag. inte lätt alls.

Vad ska jag skriva?

"Tulldeklarant med flera års erfarenhet innan total personlig crash...."  eller  "Fd egen  företagare söker nu vilket jobb som helst inom det administrativa, utan nästan total erfarenhet pga minnes crash"

Ja ni... det är inte lätt som sagt.
Inte bara att jag jobbar på att få tillbaka så mycket av min "kompetens" som möjligt... utan under tiden så är det längre och längre sedan jag jobbade med det jag kan.
Jag vet ju vad jag kan... men när jag ska beskriva det i ord, så försvinner det bara. Vad ska jag säga då?
Jo... jag kan det där och det där... men jag har ingen aning om vad det heter.... duh....!!

Jises crist.... och så finns det människor som får nya jobb, enbart på att de har talets förmåga... shit om man kunde lära sig det!

Nej, nu jävlar blir det till att trimma hjärncellerna... är trött på att inte komma ihåg saker.
Måste finnas ngt sätt där jag inte behöver vara rädd för att dras tillbaka till den sk utbrändheten med minnesbortfall och dyl... måste måste måste!!

Förbryllad blir jag oxå, av att jag inte får någon som helst kontakt med företaget som jag jobbade på mellan 1997 - 2006.... att inte ha någon som helst referens därifrån hjälper ju inte heller.
Är det tacken för allt som man slet för dem (med utbrändhet som resultat)..... eller är det annat som ligger bakom... ?


Kommentarer
Postat av: Emsan

Usch förstår det känns otacksamt, men när du väl kommer in på ett bra företag kommer du kunna klättra=)



kram

2008-07-02 @ 14:02:39
URL: http://www.msemsan.blogspot.com
Postat av: cina

Jo... det är ju så... men det är bara så trist väntan.

kram

2008-07-02 @ 14:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0