Hrm....

Många av mina rubriker är just "Hrm..." men det är för att jag just i det läget står i en djup fundering....

- "Jag vill titta på vattenkokare." säger en kund när hon kommer gående.
- " Ja, de har vi här" svarar jag och styr mina steg mot hyllan med alla vattenkokare.
- " Oj.... det var många att välja mellan..... " säger kunden, stannar upp och ser chockad ut.

Hrm... funderar jag... ville hon kanske slippa beslutsångesten som kommer när man ser alla dessa vattenkokare på hyllan.
Med misstanke om att hon kanske vaknar upp ur sin chock om jag visar henne  den vattenkokare som vi har på kampanj, drar jag hennes uppmärksamhet ditåt istället.
- "Oj, vilken stor!" utropar hon då istället och blir ståendes igen.

Efter några sekunders otåligt vridande, skiner kunden upp med:
- "Åh... ni har stekpannor oxå!!!!! En sån jag ha tack!"
Och  hon tittar glatt på mig, varpå jag tar en kartong  och gör mig redo för att gå till kassan när hon plötsligt vaknar upp och säger
- "...... sen. Den ska jag ha sen..... " och så går hon ut ur butiken.

Paff står jag kvar, med stekpannans kartong i handen... och försöker lista ut vad hon egentligen ville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0