James Horner!

Finns det någon bättre?
Nej.
Jag har älskat hans musik under så lång tid.... Nu har även min son tagit över.

För er som inte vet vem han är, så kan jag tala om att han gör film musik.
Man finner hans verk bl a i:

Cocoon
Titanic
Apollo 13
Brave Heart - Bästa absolut ever and ever!!!!!
Casper
Troy
Spiderwick

... och många många fler.... men nu förstår ni lite vad det är för musik jag menar....

Så varför tar jag upp detta nu?
Jo, för i kväll tittade vi (jag och kidsen) på Spiderwick. Och min son reagerade direkt när han hörde tonerna.... som endel var samma toner som i Casper!
Mina kids är inte så gamla att de "fanns" när Casper kom... men då det var en av mina favvofilmer så har de självklart sett den!
Min son är 7 år gammal... och reagerar på kompositören på filmmusik.
I
am
so
fucking
proud!!!

Avslutar med några toner (James Horner såklart) från Brave Heart.



Kommentarer
Postat av: Bäzz 1

Kände inte till honom. Ska Youtuba som attans efter hans musik imorgon. Jag lär känna igen det när jag hör det.

2008-08-26 @ 23:05:44
URL: http://bigbazz.blogg.se/
Postat av: Nillo

sååå nice

2008-08-27 @ 10:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0