Godmorgon alla monsterdiggare....

Ännu än ny dag på jobbet, kan det bli härligare?
(eh...)
Min käre make ligger hemma och är bakis, vilket Déville sket fullständigt i inför morgonhälsnings cermonin.... Tänk er en stor, stor boxer... som ligger och åmar sig samtidigt som han, med tungan, går lös på varenda liten del i ansiktet.
Jag stod och tittade en stund, sedan ropade jag ner honom och stängde dörren så MattePatte fick sova lite.
Så blir det ju liksom om man dricker rödvin en hel kväll, och glömmer vattenglasen. En sådan van snubbe som min karl borde väl veta det ;-)

Tjejmiddagen igår gick bra.
Filmen som valdes var GREASE, och det var enormt svårt för mamma Carina att hålla käften och hålla sig på sin kant. Vid ett skede (när Travolta sjönd Sandie...) så gick det lite överstyr och jag går (hyptnotiserat dragen av musiken) in i vardagsrummet, sjungandes....
När jag efter ett par meningar öppnar ögonen igen (hypnosen släppte lite) så sitter 10 tjejer och stirrar på mig med gapandes munnar. En del fick köras med ambulans till sjukhus pga deras chocktillstånd.

Efter det höll jag mig på Oliwers rum och byggde lego.
Var ju tvungen att visa att mamma faktiskt kan bygga skepp, och det betydligt bättre än pappa. Ungen verkar ha förträngt att mamma byggde massa på ett av hans strörsta skepp som han fick i julas...

När föräldrarna sedan kom för att hämta sina barn, och hörde musiken i bakgrunden, så reagerade de på samma sätt som jag. Pupillerna vidgades och man kunde nästan läsa deras minnen som vaknade till liv.
En av mammorna berättade att det var hennes absolut bästa film, och hon mindes hur hon 15 år gammal, hade skrapat ihop pengar till biobiljetten (16 kr) för att se den på premiär.
Fattar ni 16 kr, och de hade för just den filmen höjt biljett priset.....
De tankar som då gick igenom min skalle var: Shit... hon måste ju vara ett par år äldre än jag först trott.... Ok, men hennes utseende avslöjar henne iaf inte ;-)

MattePatte kom hem någon gång under natten och var pga väckningsrisk, förpassad till Emilias rum (Emi sov hos mig).

Nu är det 5 dagar kvar to "the big party"!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0