Ständigt funderande

Jag har normalt sett extremt svårt för att koncentrera mig.
Finns det ngt runt om, så kan det mycket väl störa min koncentration.

Ex.
Jag har pluggat Matematik hela dagen, och faktiskt inte blivit störd för en gångs skull. Inga samtal, inga sms och ingen som ringer på dörren.
Vi bor i skogen, långt ut... men det slår aldrig fel. För OM det är så att jag måste plugga innan Phipi vaknar, eller att jag kämpat hela fm för att hålla mig vaken efter en dåligsömnnatt .. så är det tamme fan alltid ngt som händer JUST då.
- Samtal som man väntat på och nästan gett upp att de ska höra av sig.
- Dörrsäljare... ja, vi har faktiskt haft det här ute. Även om jag var tvungen att kika ut och se om det fanns någon dold kamera, så var det en riktig säljare.
- Eller samtal från någon man flera gånger tänkt: "jag ringer sen" och som aldrig blir av.

Allt det där måste man ju ta.

Idag har det inte varit ngt sådant.
Men tror ni inte att min enda hjärncell kommer på saker att fixa iaf?

Jag börjar, min värdefulla ensamma tid med tanken från boken:
Vilka av talen -7, -1, 2, 5 och 8 kan ersätta X i olikheten?
a) x > 3
b) x < -2
c)-3 < x < 4
... och genast när jag läst detta, och vänder bort blicken för att fundera... så är det precis som om hjärncellen byter samtalsämne och ist kör med:
- Vad det blåser ute.
- Oj, träden har blivit riktigt höstiga.
- Var det inte tvättmaskinen som pep till att den var klar.
- Gav jag dogsen mat?
- Hoppsan, vattnet är slut.
- Åh... nu är kaffet klart.
- Brrr... kallt, ingen ved inne. Måste fixa in.
osv
Ja, ni kan ju tänka er hur lång tid det tar för mig att göra ett enda tal!

För att inte tala om:
- Åh, cooolt. DET måste jag blogga om!!!
Grymt störande!!
Nu måste jag dessutom slösa ännu mer tid till att gå till andra sidan rummet och tända lampan.


Dumma dumma dumma någon annan, för inte är det mitt fel!

"Vi går hit, vi går dit... vi går runt en liten bit"


Ps.... jag har duschat nu. Ds






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0