Måndag morgon

Jag gillar verkligen att sova.... allra helst på morgonkvisten.
Därför faller det sig väldigt naturligt att jag inte gillar att kliva upp på mornarna.
Phipi däremot gillar att vakna på mornarna.
Men jag undrar om det inte börjar komma in i den fasen då sen kväll innebär sen morgon för henne :-)
And that me like!
9 vaknade hon idag.... :-)

Utanför skiner knappast solen, och det blåser massor.
Bara i ögonfånget från där jag sitter, så ser jag sysslor ute som behöver göras:
- Klippa gräset
- Flytta grushögen (en ide är ju att ist lägga det i hålen i vägen)
- Flytta plank och spill som legat sedan förra sommaren (altanbygget)
- Planteringen vid pilträdet, som faktiskt överlevde vintern trots den sena jordfästningen :-)

Sedan vet jag med mig, att om jag har en del saker att fixa inomhus också:
- Hänga tvätt
- Tvätta mer
- Göra köttbullar och piroger
- Dammsuga
- Torka golv
- Torka damm
- Tvätta fönster
- Plocka ur diskmaskinen
- Plocka i diskmaskinen


När det gäller studierna så är det:
- Engelskan som började idag
- Matematik, repetitioner från föregående avsnitt samt avsnitt två.
- Biologi, repetitioner från föregående avsnitt samt avsnitt två.


Sen har jag ju vetskapen om vad som behövs göras på andra sidan huset:
- Gruset ska krattas ihop till en någotsånär logisk utläggning.
- Veden skall in i vedbon
- Plasten ska på växthuset
- Hundkojan färdigställas
- Potatislandet grävas ur
- Potatis planteras
- Buskar klippas ner

- Taket på sommarstugan måste fixas
- buren i hönshuset
- utomhusbur till hönshuset
- Mura muren på sidan på huset
- Rabatten på sidan på huset
- Måla huset
- Olja in altan
- Fixa utomhusbelysningen

.... så jag undrar om inte min trötthet beror på stress....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0