YES!!!

Eller ja... det vet jag ju iofs inte ännu.
Nu är iaf matteprovet inskickat.
Avskyr verkligen att inte känna mig 100 på att det jag gör är rätt.
Jag vill ha den där känslan av "shit vad lätt, det här kan jag ju... ah, jag fattar (som Tarzan och Jane hade sagt)"

Men nu finns det iaf en chans att jag ska kunna rädda alla de plantor jag, under flera månader, fostrat upp... men som numera har det väldigt trångt i sina bon och önskar större boende.
När rötterna inte längre får plats i krukan, så vissnar växten.
Och frukten (grönsakerna).
Så den underbart härliga gurkan som var på väg... har nu blivit gulaktig och ser inte alls aptitlig ut.
... inte direkt så att maken tar tag i att plantera om allt ute i växthuset....

Eftersom vi inte hade råd med växthus (bemödade mig faktiskt inte ens att fråga Soc om det) så byggde vi ett själva av träspill som legat kvar på tomten efter husbygget och byggplast ist för glas.
Inte så vackert, men fullt funktionsdugligt tills jag lyckats samla på mig mer skrot (Blocket is the shit - FAN vad folk vill bli av med grejor) att bygga det som det ska vara sen.
Man tager vad man haver!

Om ni kikar på prislappen i affären på vad gurkor kostar, så kanske ni förstår att jag verkligen gråter blod av att de inte verkar klara sig!
Övrigt som skall planteras om är 50 11 tusen tomatplantor av olika sorter.... vilka kommer jag inte ihåg då jag flyttat runt dem och missat lapparna.
- Aubergine
- Squash (redan utplanterad)
- Paprika
- Chilli
- Potatis (redan utplanterad)
- Smultron
- Ampel Jordgubbar
- Runda morötter
- Lila morötter (om de behagar komma någongång)

Har även bytt till mig lite dekorationspumpor m.m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0