Flora och Fauna

Ahhhh.... något säger mig att dotra medvetet valde ett ämne som jag skulle kunna skriva om.
Flora och Fauna.
Exakt VAD jag ska skriva vet jag inte riktigt, men det brukar i regel inte vara något problem.
Hela min tillvaro består ju av detta ämne.

Pga att jag inte velat stressa upp min prokaryotiska hjärncell så har jag inte tidigare öppnat upp de lab som skall göras inför uppdraget som skall in. Beräknad tid, enl studievägledningen, är ca en halv dag.... så det kommer nog ta mig en hel dag.
Noga beskrivning i Sv talar om för mig att jag kan fråga mina vänner vart det finns skog med gott om skog (?) och sedan bege mig ut för att välja en ruta på 1x1m.
Där skall jag sedan, med hjälp av en flora, fastställa de växter som växer i olika skikt inom denna ruta.

Jag har även möjlighet att välja ett annat lab.
Där skall jag mäta graderna och fotosyntesen.
Båda dessa lab, tänker jag göra ifall jag hinner.... då jag är nyfiken på resultatet av dem båda. Gör jag bara det första, så får jag ju inte se hur fotosyntesen ter sig med blotta ögat, utan bara fortsätta läsa om det i boken utan att kunna göra mig en bild av vad det är som pågår.
Det är dock en viss del av prylar som skall införskaffas inför båda labben och då måste jag in till Uppsala, vilket jag absolut inte har tid med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0