Sysselsatt

Upp och i väg.
Så har det varit idag, och hela dagen har varit effektiv och full.
Härligt.
Jag gillar sådana dagar.
När det känns som om "Nu måste det väl ändå vara läggdags för kidsen" och så är kl bara 17 och jag inser att så inte alls är fallet utan jag skall ställa mig och laga middag ;-)

Dagen började med sovmorgon efter en natt med Phipi som gråtit i sömnen. Hon somnar visserligen om själv, och vaknar inte helt mer än hon brukar.... men ljuden håller mig vaken, tillsammans hand i hand med makens snarkningar ;-)
Men eftersom maken arbetat hemma idag så fick jag iaf sovmorgon och han såg till att de äldre sötnosarna kom iväg till skolan ordentligt.
Kl 10.00 hade vi möte med banken i Uppsala. Alltid lika trevligt att träffa vår kille, han är verkligen kanon!

Phipi däremot var måttligt road av mötet och ansåg att det får räcka med tio minuters lugn blygsamhet innan man sätter igång och kladdar kex över hela stolen och bordet.
Tuggar i lite kexkladd i pennorna, kastar leksakerna ner för trappan och kämpar för att komma åt och dra ut alla sladdar som var under killens bord.

Emellanåt drog hon till med ett illvrål så alla arbetare runt omkring som satt i telefon praktiskt taget flög upp och trodde det var ngt fel på linjen.
Jag menar... i brist på annat liksom.

Efter det åkte jag runt i tammefan hela jävla Uppsala för att finna en schablonplast (en speciell som jag har köpt förut...) men fann den inte någonstans alls.
Jag vet vart den finns.
Väsby färgaffär.
Men dit åker jag fanemig inte.
En sväng i på Bauhaus hann jag med också och kom hem med en provbit på mattan till Phipi´s rum, som jag vill ha så även maken kunde få "ett say about it" (inte för att jag bryr mig om vad han tycker, jag har redan bestämt mig).

Check
Check
Check

Klockan drog snabbt iväg till 13 slaget och invigning för ÖF efter juluppehållet nalkades.
Vi hann, men en aningen sen inrusandes genom portarna lyckades jag smita undan denna sångstund genom att byta den extremt kissiga blöjan som Phipi förberett åt mig under resan hem.
I do not sing in publik... inte för min skull... för er....
Innerligt tacksam över att hon skippade bajset denna omgång faktiskt, eftersom det inte fanns mycket plats kvar i den blöjan.

Phipi däremot spanade glatt in sina polare och tog sig sedan, efter bytet, en svängom med S.

Väl hemma rotade vi fram passen och konstaterade att både maken och kidsen behöver nya pass.

Ett måste inom snar framtid.
2,5 flyttlådor hann jag tömma också(synd bara att det inte märks att de försvunnit) innan det var dags att fixa och mecka med min nya AjFånl!!!!



... och i morgon är en annan dag (om tre minuter)....

Kommentarer
Postat av: Satu

Andas =) ;)

2011-01-28 @ 01:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0