Once again...

Möbel till Phipi´s rum nr 2 - Check!
Ha... nu går det minsann undan. Två möbler målade och en lampa uppsatt.
Detta med endast EN bebis hand vit av målarfärg!
Sug på den ni!

Jag tror minsann att jag måste f ö r t y d l i g a mig lite så ingen verkligen tror på att jag skall ha en "fest" för att inviga ett rum, som tydligen är tradition i en annan by här i kommunen.
Utan jag skall med nöje kunna bjuda hem vänner och låta barnen leka i ett Lekrum, där det inte finns annat än Phipi´s saker.
Inte ett rum som agerar förråd och innehåller sådana saker som barnen mycket väl skulle kunna skada sig på.
Hur som helst... invigning fest = att jag kan umgås ist för att bara fixa.
Så... övertydligare än så kan jag inte bli.

Oavsett vad det var jag tänkte jag skulle skriva om nu, så kom jag helt av mig och önskar innerligt att jag hade en videokamera som lyste upp samtidigt som man filmar.
Det har jag iofs... men inte på mobilen och mobilen är det enda filmgrej jag har i närheten just nu... men det är mörkt och då fungerar inte min mobil att filma med.
Anledningen till denna innerliga önskan är nämligen att min kära make sitter nu och spelar spel... eller ja, han spelade... för hans gubbe står just nu väldigt stilla och maken sitter i soffan bredvid mig och snarkar...
Hahahahahahahaha!

...

I morgon är det matcher för kidsen igen och vi har celebert besök av deras syssling Sabina. Tjejernas innebandylag möter varandra här i byn i morgon så då passar de på att äntligen umgås lite.
I början var det två blyga tysta små tjejer som tafatt försökte komma på något att säga medans deras hjärnor febrilt jobbade för att komma på ett sätt att bryta den pinsamma tystnaden.
Men efter en stund så släppte det och alla tre har busat och spelat (innebandy så klart) hela kvällen.

NU... ska jag försöka sova lite jag med.
Får se om det blir att införskaffa heltäckningsmatta i helgen.... :-) Eller om det blir först nästa helg...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men jösses va du håller på men..bli säkert bra kram

2011-01-22 @ 09:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0