Segdag

Sonen blev kvar i väsby och kunde äntligen leka med sin vän L som han längtat så mycket efter. De har inte träffats sedan i somras (om jag inte minns fel).
Huset känns verkligen jättetomt när någon av barnen inte är hemma. Känns verkligen att någon saknas.
Hur jobbigt jag än tycker det är att inte få sova, så kommer jag inte lämna bort dem om det inte är så att vi skall göra ngt... kan ju knappt sova då.
Men i natt kunde jag sova iaf... gick och lade mig väldigt sent dock... funderade på hur sonen hade det. Men när jag väl somnat, sov jag som en stock.

Vaknade av Phipis ljud på morgonen och insåg att jag sovit mig genom nattvaken, och att maken tagit dem! Weeeehoooooo!!!! Det är 2a gången sedan hon föddes, som jag inte vaknar av henne.
Fast, jag kände mig inte mer utvilad för det.
Mycket vill ha mer ;-)
Och dagen hade jag tänkt tillbringa med att BARA slappa, se på tv och vila. Men jag sorterade ist dotras garderob och lade ut annonser på tradera.
Tänkte att vi testar iaf... kan folk sälja gamla mössor (uäk) så kan de väl lika gärna köpa en gammal tröja... vi får se. De pengar som kommer in, skall E få att köpa nya kläder för.
Hon skall även sälja pärlor och lite andra saker som hon inte längre önskar ha nu när hon vill vara "tonåring"... yikes vad tiden går fort.

Efter det gjorde vi bounty... eller ja, vi började, men vi gjorde så stor sats att smeten inte hann stelna på en timma så vi gör dem klara i morgon bitti ist.
LCHF bounty så klart!


Ingredienser:
1 dl sukrin
50 g kokosfett
1 dl grädde
1 dl kokosmjölk (gärna organic coconut milk från Blue Dragon eller Santa Maria på grund av deras låga kolhydratvärde)
200 g riven kokos
100 g choklad med hög kakaohalt (>70 %)


Gör så här

1. Smält sukrin och kokosfett i en kastrull.
2. Tillsätt kokosmjölk, grädde, kokos och låt det sjuda.
3. Rör samman allt och låt sedan smeten stå 1 timme i kylen och vila.
4. Forma degen till 12-14 kvadratliknande bitar.
5. Sätt in bitarna i frysen och låt vila 1 timme.
6. Smält chokladen försiktigt i mikron.

7. Doppa kokosbitarna i chokladen.
8. Ställ in i frysen för att bitarna ska kallna. Förvara sedan i kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0