Äntligen måndag!

Låt er inte luras av rubriken, det känns väldigt trist att behöva gå upp och säga adjö till över hälften av familjen. Men idag har vi iaf en massa sysslor och jag ska jobba mer på att få fram lite rutiner här hemma.
Behöver komma ur den sega tröttheten.
Även träning står på schemat idag!

Phipi kommunicerade med mig på ett nytt sätt idag. Så rart att se hennes utveckling.
Hon pekade mot köket och sa: " Ma.... Neni"
Eftersom hon redan ätit lite frukost, men inte tillräckligt så misstänkte jag att hon ville ha en liten flaska välling, men jag tänkte att den här gången får hon visa mig.
Och mycket riktigt.
Jag tar hennes hand och hon leder mig till köket och "nappflaskhörnan" och säger - "Neni".... "me"
Me verkar ha blivit ett ord som beskriver det mesta.... Napp, Mer osv....

Nu åker bloggen åt sidan och det är dags för lite träning :-)

Kommentarer
Postat av: Hönsmamman

Tala om vad det blev för rutiner sen så kanske jag kan införa dem här oxå. Just nu kämpar jag med rutinen att försöka få min man att hjälpa till överhuvudtaget... Vad häftigt att hon verkar ha så många ord. Klara säger mest dä om allt hon pekar på o allt hon vill ha har form av ljudet eh eh eh. Bara Mamma o Hedda hon säger rent.

2011-02-28 @ 10:06:04
URL: http://kycklingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0