Vår dag i Uppsala

När jag nu ligger här i natten, ensam med mina älskade änglar som börjar skolan i morgon, men utan min kärlek och mini som stannade kvar i Väsby över natten, så kommer jag på att jag inte lagt in bilderna från vår dag i Uppsala.

Då vi åkte in enbart för att titta på saker, men inte köpa ngt.

Inget alls.

Det funkade... nästan...


Vi lade Phipi i en säng på Barnens Hus och gick sedan vidare efter att hon somnat.
Skönt med en barnvakt, som dessutom inte ens vet om att hon ligger där.
Skönt tyckte hon det var bevisligen, då hon blev arg som ett bi när vi skulle ta henne därifrån...
så vi lät henne ligga (NOT).


Väl inne på Toys r us behöver man ju inte ta med sig barnvagn heller, finns hur många "körgrejor" som helst!!
Lappen: "Titta gärna men lek inte med leksakerna, för vem vill köpa en använd leksak" såg vi först senare...
men det hade ju kvittat iaf, för Phipi kan ju inte läsa.

De borde sätta dessa skyltar vid leksakerna för "de äldre" som kan läsa, för de förväntar sig väl inte att man som förälder ska lära dem att INTE lattja runt med prylarna som finns där på leklandet.. eh, leksaksaffären...
aahhhh, ok.
Nu när jag säger det högt för mig själv så hajjar jag ....


Phipi kikade runt lite i huset som fanns på visning.
Inte helt ok....
Melkers villa är ju ett par klasser högre även om detta var tvåvånings.... hrm....


Toalett och möjlighet att tvätta sig själv fanns det iaf...
vilket får en att återigen undra om det inte är ett lekland trots allt.....



... och här har vi då Oliwers önskelista.
Delar av den.
Jag började fota alla som han önskade sig... och sedan lade jag av.
Om ni kollar in prislapparna så förstår ni varför...
sen förklarade han att det "räckte" med ett av dem...
bussigt.
Föga visste han om min ynka 50 lapp som låg i plånboken...
och jag tror inte att leksakslandet tar de gamla läkarkorten som av någon anledning fortfarande fyller ut min plånbok... trots att de har magnetremsa och allt.

Så... ja, det var den dagen det.

Oliwers önskelista kortar jag ner till:
Presentkort på Kappahl
Presentkort på BarnensHus
.... för de som vill ge honom ngt han önskar sig ;-)


Nu ska jag försöka sova!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0