Inte bra... kanske.

Öl är gott.
Kall öl när det är varmt, så skall det vara. Iskall.
Och om man har en iskall öl när det är varmt som 17 ute samtidigt som man jobbar hårt i trädgården, så är det grymt gott att ta en paus i solen med just en iskall öl.

Men om ölen inte är .. färsk, så är det inte så bra.
Har ölen dessutom passerat bäst före datum med flera månader, så är det värre än inte bra.
Upptäcker man detta när man druckit upp ölen och tänker: "Äh, den smakade ju inte illa så vem bryr sig." så kan man få väldigt ont i röven.
Inte på en gång, utan det kommer smygande.
Och det var precis vad denna öl gjorde.

Vi har nämligen kommit på vad det är som gjorde oss så dåliga.
Gammal öl.
Som vi njöt av i det gassande solskenet när vi slet i trädgården.
Jag som inte brukar dricka så mycket för att jag inte gillar att vara bakis( slöseri med värdefull tid) fick ist sota för gammal öl med 4 dagars FRUKTANSVÄRDA magknip och diarré.
Då hade jag ju likaväl kunnat avsluta den dagen med ett par äckliga whiskey och blivit dyngrak och bakis. Då hade jag ju dödat det dåliga, och minskat dagarna med 2 ;-)

Lärdom: Bäst före datum finns där av en anledning.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0