Det är mycket nu

Jag är verkligen expert på att ta på mig för mycket.
Allt går smidigt, när det går smidigt... men om det är ngt som blir fel, behöver tas omhand eller på annat sätt kräver mer uppmärksamhet så rasar nästan allt.

- Dryga hantverkare som ställt till det så grannen blir drabbad och inte behagar komma hit och fixa det, så grannsämjan hålls kvar.
- Philippa vill bara vara i famnen, kan inte lägga ner henne på golvet pga hundarna.
Inte heller vill hon ligga någon annanstans för då skriker hon.
- Utemöblernas ben, som pga klättrande hundar ligger åtkomliga, tuggas sönder - trots tuggben, pinnar och massa spring.
- Dévilles ben har småsår som behöver putsas. Max får hotspots som behöver putsas och kollas så han inte slickar på dem. Tyson behöver verkligen klippas.
- Disken är svår att klara av med bärsele utan att blöta ner det.
- Skulle behöva åka och handla möbler då inflytt sker snart, men har tappat peppen för det.
- Tätten hopar sig, och det jag trots allt hann tvätta igår hänger fortf ute då jag glömde ta in det igår.
- Det regnar.

Så nu måste jag finna possitivitet och styra upp allt eftersom maken jobbar.
UTAN att krackilera.
Med rätt planering löser sig allt.
- Hantverkaren är bara en person, dvs räcker med ett skott ;-)
- Ringa veterinär.
- Boka klippning för Tyson.
- Underullskamma Max
- Kolla IKEA på nätet (då kan jag shoppa med Pippa i famnen).
Tur iaf att jag kan hålla på med datorn även om jag har Philippa i famnen ;-)

... åh... och så måste jag ringa och stämma av med vår granne nu oxå :-)

Men.... jag bor iaf på landet!
Jag hör dagligen fåglarna kvittra, och störs inte det minsta utav trafikbuller... .hör inte ens det.
Jag behöver inte tänka på grannarna i samma utsträckning som tidigare, och jag kan fan gå näck hela dagarna om jag känner för det ;-)

Viktväktarna går sådär... hinner itne fylla i, och glömmer sedan bort det.
100g endast denna vecka, och det kan jag jämföra med att jag inte ätit frukost. Ett normalstort äpple väcker ca 250g... så det är inte ens ett halvt äpple i viktnedgång!

Räkna till tio, ta nya krafter och sätt igång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0