Undrar.

Shit vad jag har glömt bort saker sedan de andra kidsen.
Min dagliga fundering är... kan man ge bebisar vatten? I många fall verkar det nämligen som om Philippa bara är törstig, och hon ammas då bara litegrann. Resten av mjölken spottar hon ut och ni kan ju gissa hur det blir med bröstmjölk över allt... som sockervatten.

Jag måste erkänna att jag faktiskt redan testat vatten. Fast inte på flaska utan små droppar från mina fingar.
Hon har även fått suga lite på en isbit vilket var en enorm hit och hon smackade som bara den.
Men jag är ändå nojjig... vet inte om det är ok.
Egentligen borde det ju inte vara farligt, det är ju vatten. Men det är vatten från vår brunn..... så jag vet inte.
Samtidigt verkar det ju göra henne mer illa att jag äter godis, för då får hon magknip (jag med, men gott är det).
Så egentligen, eftersom jag vet att hon får ont i magen av godis, och jag ändå äter det... räknas det då som misshandel?

Whooohooowww... nu känner jag att mina tankar skenade iväg lite... ska fortsätta med matlistan istället.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vatten är helt ok tänk på att snart få hon börja äta lite gröt. Ge henne lite vatten i en nappflaska.

2010-06-14 @ 17:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0