Snark

På morgonen denna fuktiga dag, fortsatte skolavslutningen.
När jag krängde på kläderna på kroppen, så såg jag samtidigt hur en räv strosade förbi på tomten. Helt underbart att kunna sitta och beskåda alla vilda djur, på så nära håll (bara björnen håller sig borta).
07.30 skulle kidsen vara i skolan för att intaga den gemensamma frukosten som var avslutet på avslutningen.

Emilia kom hem vid 01.00 i natt, då - som jag visste - hon ångrade sig ang att sova på skolan. Men hon fick försöka iaf. Mina kids är inte så vana vid att sova borta, och sista tiden har vi ju verkligen bott på varandra.
Jag hade lovat kidsen att vi skulle fira början på sommarlovet med mjukglass i Heby.
Men min plånbok tycks ha rymt, måste shoppat för mycket ;-)

I går kväll... på avslutningen i kyrkan talade även prästen. Det hör tydligen till när man gör ngt i kyrkan, så ska lite Gudsnack pressas in.
Denna präst gjorde det på ett sätt som jag aldrig hört förr, och inte heller fick jag riktigt samma vision som prästen verkade ha av den.
Min gissning är att texten såg väldigt bra ut när han skrev den på sin kammare... men kom ut i ett annat skick. Kanske kan detta vara anledningen till att denna präst hamnade i kyrkan ute på landsbygden Vittinge.
Han talade om de olika sätten att se på Gud.
Att man inte bara behöver tänka på honom som en snubbe som sitter där uppe, utan man kan jämföra honom med en elefant (?).



Hur jag än skulle formullera orden, så skulle jag inte kunna få det till "Gud".
Snarare en Kuk.
Snabeln skulle symbolisera ngt, magen likaså och hur benet bredvid var något.
Jag var nog den enda i hela kyrkan som höll på att kikna av skratt, men hejdade mig då jag såg att ingen annan reagerade.
- "Tittar man dessutom upp mot Gud så ser man likheten med en elefant" fortsätter sedan prästen.
!!!!
Hur i helvete menar han då?
Om Gud sitter där uppe på ett moln, och liknar en elefant i människans ögon. Då MÅSTE det ju vara underlivet han menar.... eller?
Snabeln, magen(pungen) och benen.... en elefant!

Nej, i min värld är min make GUD, den visionen fick jag ;-)!!!!

Nu är även frukosten avslutad. Och kidsen har nu sommarlov.
Jag tänker ta Pippa till sängen för en powernap, så jag kan röja upp och kanske baka en kaka.
Vi får ju fin besök :-)
Min tanke var chokladkladdkaka med hemmagjord vaniljsås ;-)

I helgen måste jag handla oxå, för det kan jag inte göra nu då jag glömt plånboken i makens bil... hoppas jag, annars är det illa.

(Min nymfparakit heter Ozzy och kan bli upp till 20 år gammal, i vissa fall faktiskt även 35år)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0