Orolig!

Efter en lång tid utan incidenter med hundarna, så inträffar ytterigare en.
En som gör att sitter som på nålar och bevakning.

För ca en timme sedan, så hör jag hur hundarna busar.... så jag går ut med inställningen att jag skall dämpa dem.
Inte läge för dem att rusa runt i värmen och med barn runt hela tomten.
När jag kommer ut ser jag hur Max blöder ur munnen och när jag tar tag i honom för att se efter vad det är.. så blir jag alldeles blodig i handen.

Oroligt öppnar jag munnen för att se bättre och upptäcker en reva i gommen på honom, som blöder ganska mycket..
Han har inte sagt ett ljud, så jag vet inte när det skett och jag har ingen aning om hur!!
Enl maken hade han en pinne i munnen när maken kom hem.... så det är det enda jag kan dra slutsats om är att hundarna kört lek med pinne på ngt sätt till min stora bestörtning.

Nu sitter jag här som på nålar, och väntar för att se om det slutar blöda helt, samt funderar på HUR jag ska få alla pinnar att fara väck! Eller om vi måste åka in till veterinären i Uppsala....

Max??? Han verkar mest irriterad på att vara under bevakning och roar sig genom att jaga flugor.

Som om resten av dagen flytit på odentligt.....
Det har den faktiskt.
Nästan.
Jag skulle hämta kaninburen, men den gick inte in i bilen. Får åka tillbaka i morgon, med släpet ist.
Tog med mig systerdotter hem. Ett barn mer eller mindre kan inte spela ngn roll...
Nu har jag 6 st här och tamme fan om det inte är lugnare nu än med bara två!!
Mitt i matlagningen ringer telefonen och det är barnmorskan som informerar mig om att jag missat tiden på BVC... 3 mån kollen!
Fan, jag har ju väntat på den!
Kastar in mig i bilen med Pippa och åker iväg för att jag ska hinna idaf iaf.
Kommer dit och det är dags för sprutor!!!!!!!!!!!!!!!!!

För att hålla henne lugn så ammar jag henne samtidigt.... Men det hjälpte inte.
Hon vänder sin blick mot mig och jag ser verkligen hur ont det gör och hon verkar tro att det är jag som gör det mot henne....
Det var hemsk och jag sitter nu med henne i knät, hon har ont i benen (spruta i båda låren) och har fått alvedon mot det.

Max har slutat blöda nu.
Blir nog en tripp till veterinären i morgon iaf.... för att se om allt e ok.
Jag e nojjig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0