Tja, varför inte.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta inför detta besked.
Maken är nämligen på väg att dra på sig världens förkylning (världens pga att det är just det som hela världen verkar ha just nu) och han kommer antagligen vara relativt däckad hela helgen.
Stackarn.
Trist... allt pysselmys vi skulle fixa tillsammans kan han då inte vara med på.
Men positivt ändå, för då kanske han inte blir sjuk på julafton som annars blivit en tradition.....

Men å andra sidan vet jag inte riktigt hur lyckad dagen har varit so far... och då är den ju nästan slut nu.
Kliver upp - groggy som alltid. Och tar äldsta dotra med mig på lite julklapps shopping samt lösa ut färg till Phipis rum för Bauhaus checkarna. Kommer ju inte iväg annars.... eller glömmer checkarna i fakebilen.
När jag ska betala får jag inte handla för checkarna FÖR KORTET STÅR BARA PÅ MAKEN!
.
Jag är inte arg för det.
Han kan skriva in mig ... Det jag är arg för, är att jag åkt hela vägen UTAN att veta om det. Att ingen kunde hinta lite om det när vi tecknade Bauhaus kortet.
En liten:
- "Om även du vill kunna använda checkarna så kan Ni registrera ett GEMENSAMT kort".
But nOOOOOOOO!!

Blev ingen färg!

(OBS! Huset på bilden har inget med texten i bloggen att göra - Bullen)

Sedan vi kom hem har vi då, jag och Milis, fixat med mallarna till pepparkakshuset.
Mycket piller och glögg (yum yum) senare är mallarna klara... men klockan har även passerat middagstid och köttfärslimpan som skulle intagas blir ett minne blott då maken ej har ork att laga den.
Så det blir morgondagens mat ist, och stora förhoppningar på MIN köttfärslimpa som då blir middag i morgon ist.

Åh... btw... i morgon skall jag till kyrkan (Luciafirande med Mammagruppen - inte söndagsgudstjänst).
Det är ANDRA gången på ett år!! Det borde ju nästan klassas som behörig till VIP kort ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0