.... Oändligt.....

Jag plockar sten.
Varje gång jag böjer mig för att plocka upp en, så ser jag nästa ligga framför mig.
När jag sedan reser på mig för att se framåt, så ser jag alla stenar som ligger och det känns som om jag kommer få plocka sten i oändlighet.
Jag har då valet att fortstätta plocka för alltid, eller ta lite i taget.
På alt nr ett så blir det extremt tråkigt i längden och inte alls säkert att det går fortare att få bort allt. På alt nr två så blir jag kanske inte klar så snabbt, men kan få andra saker att göra emellan så det inte blir så trist.

Samma sak är det med veden.
Antingen lite i taget.... eller allt på en gång.

Nu vill jag även tillägga, att jag inte har tid... så mina val har hittills varit:
Göra lite, eller inget alls.

Jag med facit i hand valt fel.... Veden är itne klar. Stenarna ligger kvar.
För jag har valt att inte fortsätta.

Dags att tänka om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0