Wowsers!!

Maken har inte fått sin utbetalning av föräldradagar. Eftersom det på hemsidan är väldigt difust om vad som är på g... så ringer han till dem för dubbelkoll att han fyllt i dem rätt.
Jag varnar honom (utbetalningsdagar och försäkringskassan... hallå) för att det kan vara en del kö.....
... tystnad följer....
Sen brister han ut i skratt... hysteriskt skratt.
Jag ser mig förvånat omkring och undrar vad det är som är så roligt.
Kollar Philpppa... hon stirrar apatiskt på sina leksaker... dvs inge rolig.
Hundarna.... ligger och vilar på altan... dvs inge roliga.
Så jag måste ju fråga... vad fan är det som är så roligt!
Dela med dig!
- " 465 stycken före mig i kön. 465 st!!!!!! ha ha ha ha" får jag till svar.
Då inser jag att han kommit fram till försäkringskassans telefonsvarare :-)
22 min fick han vänta... och sedan fick han svaret att han fyllt i det rätt.
Ärendet bearbetades bara... 30 dagar handläggningstid.
Hade det inte underlättat om det på hemsidan deras då stod:
"under bearbetning" eller något?

Jag har insett att jag inte kan vänta på att börja träna... Jag måste träna upp ryggen snabbt som fan!
Den är så klen att den knappt kan bära upp min kropp, och dagar som igår.... när Philippa har grymt ont i magen och skriker konstant i 6 timmar så jag sätter på fel platta på spisen, samtidigt som jag försöker hjälpa de stackars barnen att göra sina läxor och laga mat.
(varför göra det enkelt för sig)
Jag fick vagga henne i famnen.... massera magen.... byta med Emilia så jag kunde röra om i maten och fixa med Oliwers läxor.
Stackars de tålmodiga äldre kidsen som gjorde läxorna till ljudet av barnskrik.
Min rygg var så trasig efter ett tag att jag knappt kunde stå... så jag måste träna upp den!
Snarast.
Wii enheten får helt enkelt kopplas på! Promenader räcker inte.

Eftersom maken jobbar hemmifrån idag, så kan vi inte väsnas som vi brukar ... annars går numera musiken på för full volym här i stugan på dagarna.
(Nu gick han visserligen och bajsade så jag passar på att spela lite Bad religion, Philippa gillar dem)

Citymail ringde oxå... Tjejen som delar ut posten når inte upp till vår brevlåda.
Låter löjligt kanske, men brevlåde ställningen som den sitter på är uppdragen ur backen och står lutad mot ett träd. Så den är ca 2 meter upp... en kort tjej, når inte upp till brevlådan då.
Så hon ringer idag... när vi bott här i tre veckor och säger att hon inte vet vart vår brevlåda bor (vi bor på landet så brevlådorna står inte vid huset...) och att hon har en massa post till oss.
Vi får helt enkelt hoppas på att det inte är några räkningar med 10 dagar bet...  men det förklarar ju varför vi saknat en del post..... en del räkningar.


Nu ska jag ta Pippa!!
Soooooommmm för allas information, smiliar järnet numera :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0