SNÖ!!!

Vaknar upp på morgonen och upptäcker till min stora fasa att marken är täckt av ett tjockt lager snö.
Dessutom så fortsätter denna snö att vräka ner!
Hos oss (och syrran)...
Det är blöt snö... och mycket tung snö.
Skönt... hundarna blir visserligen mycket blöta... men leran kommer inte åt dem ;-)

Vaknade vid 06.30 först i dag med känslan av att ha försovit mig... hemsk tanke, så tidigt på morgonen. Allra helst när tröttgroggy jag faktiskt trodde att kl var 07.30.
Ropar på kidsen, som inte svarar.. och får istället svar av maken som sitter på toa och skiter. Han hade inte åkt... bara bäddat, och gått på toa ;-)
Sakta börjar jag inse att jag är för tidigt ute och somnar om.... trött som fan!
Vaknar sedan istället 07.20 och inser att jag faktiskt HAR försovit mig!!
Men... kidsen var på superhumör, och fixade allt själva utan att jag behövde mecka med dem.
Klara i tid var de, och vi hoppas att snökaoset gör att Oliwer slipper fika i skogen... då vi glömde packa ficka och kunde inte åka tillbaka...
För precis när vi skulle åka... för att komma fram i tid... så sätter Philippa igång och skiter.

Skiter i massor.
En sådan där tömning som var värre än vanligt då hon inte skitit ordentligt på två dagar.

Efter skoldroppet fick jag åka och handla.
Blöjorna var nästan slut, och mat behövde fyllas på!
Passade på att ringa lite samtal när jag var utanför skuggan i skogen och Philippa sov.
(så ni vet att det inte är för att jag skiter i er, utan för att jag har en kass telefon och dålig mottagning på mobilen i stugan som jag inte ringer).
Hade tur, för Philippa sov hela tiden på Willys, och jag fick med mig allt på ett relativt smidigt sätt. Ska nog funka det hrä med ska ni se....
När jag sedan kommer hem så upptäcker jag min felkalkylering!
Jag får inte med mig påsarna in...
Kan inte bära dem och Philippa samtidigt, och Philippa vaknar så jag kan inte lämna henne ensam för att plocka in från bilen (måste gå med kassarna i snön ca 150 m åt vardera håll). Fuck!
Så de får ligga kvar och så hoppas jag på snöns kylande effekt och assistans från kidsen när det är dags för dem att komma hem.

Holy shit.. nu vräker det ner rejält!! Snö alltså!!


Inne huset hade dogsen haft trist pga utelämnande av morgon lek.
Mina dogs har tagit efter mina tidigare vanor... trist = sova tajm.... men Max har ett annat tempo.
Trist = hitta på någon själv
Och i det här fallet var det pinnen till rullgardinen (som jag klippt av och skulle nita fast på rullgardinen igen... sen... någongång) som han insett legat på samma plats ett tag och helt sonika kom till slutsatsen att den inte skulle användas....

Nja... inte utav mig iaf. Jag får se det possitivt... jag hade säkert inte flyttat på den iaf...
För när jag kom hem, så låg den i små små små bitar över hela stugan.
Déville och Tyson såg så skyldiga ut så jag antar att även de tagit sig ett par tuggor... kanske t o m lattjat runt med lite dragkamp.
Max däremot, var glad över att se mig och tyckte jag kunde lattja lite med de pinnar han fixat fram.
Suck!
Men lika bra det... bättre en pinne än andra saker... så nu vet jag att jag inet ska lämna saker framme.
Deras leksaker vågar jag dock itne ha framme heller, då Max och Déville oftast vill ha samma och har olika åsikter om vem som har mest rätt till den ;-)
När de lattjat klart... så somnar de så sött ... och tar upp nästan hela stugan.. asg!


Philippa har kommit till den åldern att hon söker uppmärksamhet och gillar att studera saker och ting... och människor... Sina syskon är hon väldigt intresserad av... undrar vad det är det där med barn... hur kan barn veta att barn är barn menar jag...

Hallå! Syrran!! Ho ho! Här e jag... här nere!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0