Philippa 1 månad

I dag är det en månad sedan jag squizade ut lilla Philippa från icke detaljangivande platser på min kropp.
Helt ofattbart att denna lilla varelse var den som låg och levde rövare i magen på mig.
Viktökningen är det inget fel på, grädde i tuttarna gör att hon växer mer än väl och har nu redan passerat 4,5 kg.
Ska återigen till BVC på fredag så då får vi se hur mycket hon växt sedan förra veckan.

"De flesta barn kan följa ett rörligt objekt längre än några sekunder vid det här laget.
Om du rör en färgglad skallra framför din bebis ögon kanske du till och med får glada gurglanden till svar! Nu har ditt barn mer kontroll över sitt huvud och kan eventuellt lyfta huvudet om det ligger på magen. Korta stunder på mage på golvet kan hjälpa till att stärka nack- och ryggmusklerna, men håll dig i närheten eftersom bebisen ännu lätt blir trött."

Jag är grymt trött idag och funderar faktiskt på att bara chilla och ta det soft. Kanske baka en kaka om jag får lite tid över.

V 18 kommer vårt kök och även braskaminen.
Snickarna är nästan klara med det de kan göra och kommer därför vara "lediga" nästa vecka. När köket kommer skall det monteras, kakelsättningen lär vara klart då så då kommer kommoder och dyl med oxå.
Sen är huset typ klart.
Bara besiktningen kvar :-)

Båda kidsen slutar vid 14 tiden idag, så vi ska sedan åka och kolla om det finns ngt ställe i Morgongåva som säljer "kulglass" samt köpa en present till Amelia som var den första att bjuda Emilia på kalas.

Max har överlåtit sin madrass till Déville... och istället claimat vår hallmatta. Min gissning är att det är pga att det är så varmt i stugan, men just hallen med klinkers och lite drag från dörren, är sval och skön för denne hårliga vovsing.

NU är det dags för skolskjuts!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0