Hemma igen.

Ja... en snabb uppdatering efter helgens avslappning ute i stugan.
När vi kom dit, så inser jag att vi kan inte klippa gräset (4-6 timmars pass normalt fall) då det faktiskt inte vuxit så mycket alls... och där det möjligtvis vuxit en del... så låg det fullt med fällda träd i vägen..
.
.
Så det första jag gjorde var att tända en brasa så vi kunde grilla korv över öppen eld :-)
Jävligt nice i det underbara höstvädret :-)
Efter det bar det av en sväng ut till skogen för att kolla svampskörden sedan sist...
Blev inte så många, men däremot fanns det mycket härliga dofter för dogsen att sniffa in... t o m Tyson följde med denna gång.
.
Genast när jag kommer dit ut så försvinner A L L A bekymmer... satt en stund i solen, på altan och bara njöt av de härliga höstiga dofterna.
UNDERBART!
.
I morse kom Bengt skogvaktare förbi för att fortsätta med trädfällningen.
Grymt pratglad snubbe, men är som en uppslagsbok (som inte går att stänga av) när det gäller djur, natur och området runt där vi bor. Är det något vi undrar över.. så är det bara att slå honom en signal.
Pratglad men cool snubbe :-)
.
Pga att lederna börjar göra sig till känna... syns faktiskt när det sätter igång...
I samma veva som det värker som värst.... så är mina blodådror utstående likt taget från en skräckfilm och fingrarna blir stela och dunkar....
Jag är så grymt glad att vi flyttar till landet nu... medans jag fortfarande till större delen av min tillvaro klarar av att vara utan det onda (läkare finner ju inget, och jag är ganska så less på att propsa på ytterligare undersökningar... de utöver blodproverna som aldrig visar ngt).
Kanske harmonin och tillvaron därute gör det bättre.
.
Oliwer hade matteläxa (massor) hem över helgen.
Killen har lite svårt att koncentrera sig på lektionerna.
Tror jag det, när lärarna inte verkar direkt... koncekventa på lungt och stilla skolarbete utan att störa andra.
Han berättade att de sist inte hann med engelsklektionen för att en kille störde så mycket på lektionerna.
Hur som helst, så gick det väldigt trögt i början.
Det var trist
Det var tråkigt
och det fanns ju så mycket andra saker han var tvungen att titta på och prata om.
Men efter ett tag, så släppte det... när han förstod hur han skulle tänka.
Då flöt det på i ett nafs 8 sidor på raken!
Han var så duktig på matte förut, och jag hoppas verkligen inte att den här klassen kommer sluta som min systerdotters klass.... lärarna där kunde verkligen inte säga ifrån och kidsen härjade fritt..
Vad lär de sig då, och vart hamnar de som har koncentrations svårigheter?
Jo... i kläm.
Tur som fan att han ska byta skola snart!
Och det var helt underbart att kunna sitta ner med honom och ge honom den tid som han så väl behöver.
Min lilla älskling!
.
Nu skall jag förbereda middagen lite snabbt.
Blir ngt enkelt.
.
Hoppas iaf att er helg varit lika underbar som min.
.
"Vi såg på Idol härom kvällen, då juryn bröt ut i gapskratt och inte kunde sluta skratta.
Min käre make säger; Det är så jobbigt när sådant där sker... det GÅR bara inte att sluta.
Då slog det mig.. att jag faktiskt inte minns när jag skrattade så sist. Att jag faktiskt inte haft riktigt kul, och mått bra samtidigt... att jag kunnat njuta av det på det sättet.
Vad händer när man slutar skratta?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0