Matvanor.

Jag är, som alla andra, uppväxt med ens mors mat.
Min Mor lagar hederlig husmanskost. Inga spec hårda kryddor, och skumma saker som man säkerligen måste leta i en kokbok från 60-talet för att finna recept på.
Men det är gott.... för det mesta... framför allt är det ovanligt emot vad VI brukar äta i min familj.
Ex... jag gör inte kalops. Skulle jag göra det, så gör jag isf en hottad variant.
Inte heller skulle jag palla en kalvstek... eller annorlunda fiskrätter.....
För jag vet helt enkelt inte hur man gör.
Och det är saker som, om man inte kan tillaga det, inte alltid är så gott.... men det är gott att äta när någon som kan tillaga det, har lagat maten.

Min make är dock väldigt skeptisk och har lite svårt just nu när min Mor bor här och lagar maten. Ni vet... om pastan kokar lite för länge eller om det är kryddat med andra kryddor än vi brukar använda.
Han är ganska reserverad mot matrester, allra helst om det är min mors matrester.
Orden kommer inte ur hans skalle, utan han äter och håller god min iaf. Väluppfostrad som han är.
Men jag vet vad det är för tankar som går i hans skalle.
Och det blev väldigt tydliga när han nu ringer på hemvägen och undrar om han ska köpa mat åt sig på vägen hem, eller om det kommer serveras mat som man kan äta sig mätt på....
Ha ha ha ha!



För övrigt... tar lite tid att skriva detta inlägg.... för jag kommer av mig hela tiden.
På MTV är det nu "my super sweet 16" Fast det är om en tjej som fyller 21....
Snorungen ÖSER ur pengar.... köper smycken och öser ovett över alla.....
Jag blir helt chockad!!!!
Är det vad som kallas rich Bitch?

hahaahaaaah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0