Avgaser eller pågaser?

Anledningen till att just den här graviditeten är så detaljrik, i jämförelse med de andra två jag haft, är för att jag inte har så mycket annat att tänka på.
Jag analyserar praktiskt taget sönder allt, och tycker synd om mig själv fast jag inte borde göra det.
Vem skulle inte vilja ligga till sängs hela dagarna? Allra helst den här årstiden?
Fast det är ju så, att man alltid trånar efter det man inte kan få....

När man är gravid beter sig kroppen väldigt lustigt. I mitt fall, vid båda tjejerna, så är sockersuget enormt (vilket det inte annars är) och min kropp visar tydliga tecken på sockeröverdos på alla möjliga sätt.
Jag sväller, och tyngdkraften trycker mig närmare och närmare jordens mitt... och det är det som syns på vågen. Egentligen "ökar" jag inte i vikt, utan det är jag vs tyngdkraften som inte riktigt klaffar....

Sen är det det här med omplacering av organ i magen. Jag menar... redan innan fostret och livmodern började växa så var det precis lagom med plats för tarmar och organ.
Nu när det kommer in andra saker där, så måste ju det som alltid legat där, flytta på sig och ge plats för det nya.
Alla som varit med om liknande situationer VET att de som tvingas flytta på sig, aldrig gör det utan att bråka och inte heller med en god min.
Mina tarmar gillar inte att flytta på sig.
Om jag tidigare, pga stress (ok, och fobier för offentliga toaletter... vilket inte är så passande när man jobbar på resande fot) hade problem med "nr två" så är det INGEN LEK med hur det är nu!!!
Microlax is a good friend of mine :-)

Däremot kan luft som samlas under dagen, finna små vrår att slinka ut igenom... och det gör de med besked.
Magen sväller på kvällarna upp som en ballong, och senkvällar och nätter vill man INTE gå in i samma rum som mig.
Om normala fisodörer förknippas med avlopp... så är mina odörer mer likvärdig med ett fullproppat avlopps system som varit instängt sedan Mayaindianernas tid.
M a o... ingen lek!

Jag trodde, hoppades, att detta skulle ge med sig med tiden... och jag har en hyfsat stark misstanke om att mitt sockerintag inte har gjort ngt för att förbättra aromen... snarare tvärtom.

Jag vet.... för jag ligger nu ensam i mitt lilla rum.... och jag gör det ofta...
Börjar starkt misstänka att det inte har med att göra att alla är "upptagna" med annat... då de grimaserar och för konstiga kvidande ljud när de snabbt kommer in hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0