regn

Men trots det har dagen varit mycket bra.
Började dagen med att se "Chihuahuorna i Bevvan" och sedan ut med dogsen.
Med MrD på promis, noterade jag en herre komma gåendes på allmänningen..... Vi morsade, och lekte vidare..... Efter ett tag kommer han bärandes på exakt likadana sågade björkstockar ca 1 meter långa.
De kan man ju inte bara plocka sådär....
Aja, trots allmänning så är det ju någon som äger skiten, och det kanske är just denna snubbe.
Går vidare med MrD och kommer till bilen som bevisligen tillhör denna snubbe, då det ligger en bra hög med likadana färska stockar även här.

W T F..... Inte för att jag bryr mig... men rent pysselmässigt...
VAD ska han göra med dessa stockar?
Vad har han kommit på för ide som jag missat....

Nu flera timmar senare, sitter jag fortfarande och funderar på vad man skulle kunna hitta på med dessa stockar.... hrm.... Nyfiken i en strut.

Sen åker jag och Ollan för att köpa lite växter. Det blir 3 st kruklobelior, och två clematis som skall ersätta "busken" av murgröna där bak.
Även ytterligare en spalje för den att växa i.... och lite jord att plantera blommorna med.....

Nu har jag meckat ett tag och är snart klar.... sen är det bara att vänta på att det ska växa .-)

Till kvällen blir det grillade spett av potatis och fläskfile, sallad med honungsmelon och en öl till det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0