är det ok?

Jag älskar lugn och harmoni.
- Är det ok?
Jag älskar att vara i naturen, om än bara att strosa runt.
- Är det ok?
Jag gillar när jag har ledigt utrymme runt mig.
- Är det ok?
Jag gillar möjligheten att vara spontan, och göra det som faller mig in utan att styras av andra.
- Är det ok?
Jag gillar inte att boka upp mig och låsa min tid.
- Är det ok?
Jag gillar att pyssla om i hemmet och påta i trädgården.
- Är det ok?
Jag älskar ensamheten.
- Är det ok?
Jag älskar att umgås med min man, och snacka om allt mellan himmel och jord.
- Är det ok?
Min man är min bästa vän, och om det är ngt som upprör mig så tar jag alltid det med honom.
- Är det ok?
Jag tycker inte om att ha fullbokade helgen, med besök dagarna i ända och inte kunna varva ner tankarna "på sitt egna".
- Är det ok?
Jag älskar den trogna vänskapen och det lugn ett djur ger.
- Är det ok?
Jag älskar att titta och iakta allt mellan himmel och jord.
- Är det ok?
Jag vill, på resor och dyl, ge mina barn möjligheten att umgås med mig som mamma.
- Är det ok?
Om jag bara har råd med en enda resa, så anpassar jag resan så att hela familjen kan åka med. Annars blir det inte någon resa.
- Är det ok?
På helgerna vill jag umgås och slappna av med min familj.
- Är det ok?
Emellanåt tycker jag att det är jättetrevligt att umgås med andra människor och vänner. Men jag tänker inte stressa till mig tid för det.
- Är det ok?

ÄR DET OK?
Jag bara undrar, för jag visste inte att det var JAG som var annorlunda.
Varje gång man använder ordet "normal" så måste du samtidigt sätta stämpeln "onormal" på något annat. Gör inte det... för det blir så mycket då. Och ingen är faktiskt upphöjd så att lägga den titeln på vardagen.

Jag tycker också att det är lustigt att andra ska kunna säga vad som helst till mig... men så fort jag säger emot, så blir det bråk och jag är alltid den som blir "the bad guy".
Man ska kunna säga vad man tycker, men det folk inte tänker på... är att då måste man kunna tåla att ta kritiken om vad andra tycker också. Det går åt båda hållen. Men det är väldigt få av dem som anser sig bara "säga vad de tycker" som klarar av att höra .....

Kommentarer
Postat av: ina

hoppas det löser sej. och nu fattar du vell vad jag menar, man kan inte ens försvara sej med komentarer el nåt tbx till mamma -.-'



puss älskar dej<3

2009-05-25 @ 02:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0