17 juli 2009 - Semesteruppdateringar!

Nu så... då är det dags för lite uppdateringar.


Det har varit ungefär som utomlands, ömsom regn ömsom solsken... men idag var första dagen helt utan regn.
Gräset har varit som träskmark och bortre delen av tomten är ingen ide att klampa runt i.
Alldeles för blött... men men, även det torkar upp en dag ;-)


Dagen började med att skogvaktaren Bengt kom förbi.
Det var tydligen honom jag ringt i panik i vintras när jag desperat behövde en snöplog... hehe.
Han kom förbi för att säga hej, samt snacka lite.
Grythunden samt Jussi (namn givet från  operasångaren ) jämthunden var med.
Vi snackade lite, och jag blev t o m erbjuden att vara med i jaktlaget om jag var intresserad.


En del i mig lyste upp och blev glad, men resterande av mig funderade lite på vad är det exakt man gör om man inte vill vara med om själva dödandet?
Att man dödar djuren vet jag... men jag tror inte jag klarar av att se djuren i ögonen och sedan skjuta dem....
Kött äter jag, men just dödandet avstår jag gärna från.
Kom iaf fram till den slutsatsen att jag inte var av den kaliber som platsade i ett jaktlag... inte om jag skall göra ngn nytta iaf ... hehe

Icke att förglömma avsaknaden av jaklicens.... inte direkt varit en prioritering när man var boende i väsby... hahaha.

Efter det fortsatte färden till badet.
Vi håller nu i semestertider på att urforska området och lär känna mer och mer folk här runt.
Söker efter de där badställena som man kan kalla smultronställen..... men vi har inte funnit några ännu. 
Igår var vi vid en jättefin offentlig badplats, där det även fanns möjlighet för hundbad... men som däremot förbryllade oss, var att mitt ute i skogen, vid parkeringen för badplatsen... så stod det parkeringsautomater!!!!!
Med den underbara taxan av 10 kr i timmen!!!!!

WTF!!
Ingen  dum ide iofs, jag menar... har man väl åkt in i skogen för att bada, så betalar man väl 20-30 kr för den platsen när det inte finns ngt annat alternativ... eller?

Hur som.... Det var vackert, men vi håller oss nog till Tenabadet ;-)


Just nu i skrivandes stund sitter jag ute på altan... Ett glas rosé och en kopp kaffe.... 
 lyssnar på tystnaden och skådar över åkrarna....
Önskar verkligen att jag med ord kunde föra över hur vackert det är här.
De som varit på besök vet ju, men de som ännu inte varit här (ni är så välkomna så, slå en signal först bara så vi är hemma) vet ju inte vad de missar (ta med myggolja, det är min nya parfym).

Skogvaktaren berättade även att det  i området finns lodjur, varg och t o m björn(visserligen fem år sedan men ändå).
De har även ett örnbestånd som de ser efter och de har en tendens att mer än gärna smaka lite på de husdjur som finns runt om om man inte håller ett vakande öga på dem.


Gräset har jag klippt nu två gånger, men jag måste köra minst en gång till... det är så högt och så tjockt på vissa ställen.
 
Det rosa japanska körsbärsträdet som jag hade planterat på baksidan i Väsby har nu fått sin plats här i paradiset.... 
Hell no att jag lämnar de till de som köper huset när jag äntligen funnit det.. hahahaha.


Nu skall jag se om jag kan föra över lite bilder och dela med mig av min underbara tillvaro till Er mina kära läsare, och jag hoppas verkligen ni hör av Er om ni har vägarna förbi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0