Påse... eller inte påse.

Vi tar aldrig betalt för påsar.
Detta pga att det faktiskt inte finns ndn anledning.
Det är reklam på påsarna, och bra reklam helt enkelt.
Ändå (kanske för att jag är allmänt sur och grinig) så känner jag hur jag vässar i följande situation:

Kunden köper en mycket liten sak.
Vi har mycket små påsar, men denna sak är för stor för de små, och för liten för nästa storlek.
Kunden har även en stor kassa, halvtom ...
Först klagar hon på storleken av varan hon köper. Och jag förklarar att "det är den storlek vi har"
- "finns det andra, större?"
- "Det vågar jag inte svara på. Jag tror det, men jag vet inte vart och dessa är den enda storleken vi har."
Orden i sig är inte snorkiga, men damen skulle mycket väl kunna vara släkting till snorkfröken herself!
- " Är inte den här liten. Den ser liten ut. Visst måste det finnas större!"
- " Det är den storleken som vi har till våra modeller. Om det finns större till andra, kan jag itne svara på... för jag vet inte."

Hon köper iaf tillslut produkten... men kan inet använda sin egna påse.
Jag, som annars alltid erbjuder en påse, gör inte så denna gång.
- " Kan man få en påse då ... eller? Kan man inte få en?"

Jag hoppas denna snorkfröken mår bättre när hon kommer hem.
Kanske sätter hennes karl på henne, så hennes spänningar släpper (karlar är mycket bra på detta) eller så kanske hon får koppla av med en vibrerande vän i ensamhetens tystnad.
Väl mött, snorkfröken.
Get laid!
(Me? Åh ja... jag vet nog mycket väl vad det är som gäller för mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0