Milis

För ett sjukt barn, är mammas famn en trygghet.
Att krypa in i famnen och bara glömma vardagen.

Emilia är sjuk. 
Hon ringde från skolan idag, med en ganska så vanlig ursäkt... huvudvärk. När vi väl var hemma med henne så upptäcker vi att hon har 40 graders feber och är helt väck. 
Trots detta har hon kämpat med att gå hem, hämta sin bror och gå hem.
Om jag vetat hur det verkligen legat till, så hade jag åkt hem på stört.
Min stackars lilla ängel.

Nu ligger hon nedbäddad i soffan, och sover. 

På TV går en dokumentär om Victoria Silvstedt. 
Blond brud... men jag måste ändå erkänna att jag inte skulle tacka nej till den kroppen. 
Dra på sig en trasa och den sitter bra, fan vad skönt.
Och bevisligen... även om hennes hjärnceller löper amok, så verkar de ju ta henne någonstans oxå.
Jag menar... köpa en klänning, som inte ens täcker kroppen, för 5000 euro..... jag som får ångest när jag köper ett par jeans för 1000 spänn.... (!)

Nu är det dags att plocka med mig E upp för natten. 
Hon får tillbringa den i min säng så jag kan hålla koll på hennes feber... min lilla lilla lilla ängel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0