Måndag

Nej det är det inte, men det känns lite som om det vore måndag.
Jag har jobbat i 4 dagar, men kidsen och Lofi har varit lediga.... men allvaret börjar även för dem idag.
I morgon hoppas jag på klarhet för min Lofi, och idag hoppas jag på klarhet för mig.

Igår kände jag för att tänja på tiden lite....
Ville så gärna kolla på film och tänkte att "fan, jag ligger ju ändå vaken däruppe... så då kan jag ju likaväl sitta här nere och kolla".
Men det fungerade inte riktigt så... om jag gått upp vid 23 tiden, så hade jag antagligen legat vaken till 01:00. Nu gick jag upp 01:00 och låg vaken till kl var 03:00 ca.
Så oavsett när jag går och lägger mig... så hade jag legat vaken ett tag innan jag somnar....

Spåret hade jag tänkt gå oxå, med dogsen (tur att jag gjorde det INNAN filmen) men jag fick välja annan belyst väg istället då el ljus spåret vid dennan tidpunkt hade brist på el alt var avstängd. M a o ... ingen belysning.

Just nu sitter jag i telefonkö till försäkringskassan igen.
Denna gång är jag dock lite förvånad över att jag dels kom fram... men att denna gång "informerar" telefonsvararen oxå. 
Jag får veta hur många handläggare det är, och jag fick en köplats.
Visserligen plats 126 i kön... men jag fick en plats... inte bara valet att ringa tillbaka senare....
Woooohoooo... ett plus.
Snabbt som fan går det oxå... nu har jag plats 99 i kön.
Och det är fortfarande 82 st handläggare så jag antar att ingen av ... oj... nu är de bara 81 st... en kanske behövde gå på toa.
Man måste ju göra det oxå.
Nu har jag plats 89 i kön.........................
Underbart!
Det ser ut som om jag kommer få reda ut det här idag, finally!
Fattas bara om batteriet i telefonen dör när jag ligger bland de 10 första....
Ooops, en till som gick på toa... endast 80 handläggare nu.... men jag har plats 79 så det går fortfarande framåt.

Shit vad jag är trött! Helt brutalt!!

.... nu har de kissat färdigt, för nu är de 82 handläggare igen, och jag har plats 50 i kön.... :-)

Kommentarer
Postat av: DD

ringa försäkringskassan???? gör man sånt?



Det är ju lika illa som CSN, SJ eller skattemyndigheten. Eller som Taxi sa förr i tiden: "Var god dröj"



Never ever again please....



Hur gick det? Kom du fram eller dom batteriet i telefonen?







2009-01-07 @ 09:55:39
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Limi

måste vara fundamentalt fel på system och tankesätt hos försäkringskassan o dess likar, när kunden (som genom skattsedeln faktiskt betalar för tjänsten)ska behöva glädja sej åt att överhuvutaget få den äran att komma på plats 126 i kön, o inte bara bli utslängd med beskedet att dom skiter fullständigt i kunden.

Fy fan. När jag hör sånt så är jag så glaaaaad att inte vara en del av det systemet.

Sen ska det ju villigt erkännas att byråkraterna här nere inte är ett dugg bättre...

2009-01-07 @ 13:30:36
URL: http://limi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0