söndag... helgen har passerat

Och vilken upplevelse det blev.
Efter att äntligen lyckats slita mig från jobbet, fixat och meckat innan vi var redo... så bar det av till stugan i skruttibangbang.
Vägen dit gick bra. Ingen stereo, men det löste lillkillen med att bubbla på konstant. Även om jag haft en stereo så hade jag inte kunnat ha den på....
Väl framme i den lilla byn, så stannade vi i den lilla byns enda pizzeria för inköp av två st pizzor.
Medans vi satt där och väntade så kändes det som om hela byn satt inne i restaurangen för sin "fredagsöl" och god mat med resten av byborna.
När pizzorna är emottagna och betalda sätter vi oss i bilen för den sista färden till stugan.

Jag märker dock på vägen dit.... att det faktiskt snöat lite mer här än hemma.... eller så har snön bara legat kvar.... Men det är plogat som det ska iaf.
Men..... vad jag inte tänkt på är att .... vi har inte plogning ner till vår stuga. Ca 500 m från vägen.
Mörkret har fallit, och snön likaså.
Meeeen WTF .. har vi kommit så här långt så är det väl bara att gasa på. Skit samma om biljäveln går sönder.... så jag gör så... som mina tankar säger mig alltså.
Men sen när lyssnar man på en hjärna från storstaden när man är ute på landet?
Nooop. Mycket riktigt.
Vi kör fast i snön, som är så djup att min bil har plogat upp en fin liten hög framför sig.
Detta sker ca 250 m från stugan.
Kommer varken fram eller tillbaka.
Inte heller har jag varit så smart att jag tog kängor med mig.... nej, jag har mina vans samt extra tofflor... hahahhahaha.

Det var bara att ta den packning som vi fick med oss, och pulsa fram till stugan.
O kämpade på, duktigt med tanke på att snön nådde honom upp till knäna.

Väl inne i stugan, i värmen fick vi äntligen vår pizza :-)
Men kvällen var inte slut här.
Direkt efter maten får jag sådan fruktansvärd magknip, och fick tillbringa resten av kvällen... och natten till att ha diarrejouren på toa.
Halleluja, var det magsjuka eller var det pizzan?

Dagen efter var det bara att dra sig upp och börja skotta snö, för bilen måste flyttas eftersom kära M skulle komma när som helst.
Jag lyckades :-)

Käre M var kanonförkyld, jag slocknade på soffan och sen helt plötsligt var det söndag.
Nu fick jag iaf lite tid med kidsen ute i snön... för om det vräkt ner snö här i stockholm.... så gissa hur mycket snön vräkte ner vid stugan!
Vi byggde snögubbar, snöhästar och en borg!
Härligt!

Vi fick skotta oss ut när vi skulle åka .... trots att vi hade 4hjuls driven suv.

Nu är det nannataim och jag har just uppdaterat er om min helg :-)

Medans jag lekte i snön, ligger min kära vän på en strand i Venezuela..... hrmf.

Kommentarer
Postat av: DD

Snö?

I Malmö är det plusgrader och fågelkvitter.



Nej, pippas i buskarna. Mest av allt är det jag som pippar. Sånt gör jag jämt.



Nä, skämt å sido.



Jag e lite trött.



ha dé



2009-02-23 @ 08:35:03
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ska vi ta en sista minuten raring?

2009-02-23 @ 20:22:28
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0