nannataim....

Jahaja.... då var helgen slut för den här gången då.
Önskat den varat längre....

Jag har offrat mycket, som jag skulle velat göra istället för att "plugga jobb".
Min kära vän, som jag inte träffat på evigheter, frågade om en spontanfika - jag var tvungen att avböja.
En spännande träffmöjlighet med likasinnade erbjöds - jag var tvungen att avböja.
Passa på att få lite färg på kroppen (de bitar som inte göms under valkar) hade jag tänkt - Men fick avstå.
Ja, jag kan t o m lägga till listan att jag inte alls haft tid (eller ens varit närvarande när hon ringde) att tala i telefon med min syster....
Varför?
Jo, jag har jagat hjärnceller. Och jag lyckades fånga dem till slut :-)
Skam den som ger sig.

Även om det är ngt man inte förstår vid första (eller andra, eller tredje) anblicken, så kan man faktiskt se den röda tråden om man bara undersöker det tillräckligt länge.
Till slut kom aha upplevelsen.

Jag fungerar som så, att den lättaste tiden att lära mig saker, är när jag nyligen upplevt det. Ex kursen. Allt försvinner om jag inte går igenom det på en gång när jag kommer hem.'
Sammaställa anteckningar.... gå igenom dokumentation och historik....

Så det, kära vänner... är vad min helg gått ut på.
************************************************************

Min dotter spelade,  i samma rum som jag moddade, ett spel på wii som heter party game.
Det är ungefär som sports, men mer partyspel.
Dart, pinball .... och det där bordet med en skiva som man slår mellan sig och skall göra mål på den andres sida.... verkar faktiskt väldigt kul.
Hur som helst. Min dotter spelade Dart, och en gammeldans musik spelades i bakgrunden hela tiden.

Genast passade mina infångade hjärnceller på att smita iväg när jag drogs tillbaka minnesledes till åldern som min dotter är i nu.
Kanske var jag t o m ännu yngre än så.... systra mi lär nog lägga till en kommentar, då hon är den med minnet i vår duett.
Nääää.... nu minns t o m jag faktiskt... jag måste varit yngre än min son t o m.
Min bror, vad jag minns, var antingen nyfödd.... eller inte ens producerad.
Finns ingen liten Emil lintott med bland minnesbildern.
Aja.... iallafall....

Mor o far brukade gå på "gammeldans". Mor min älskar att dansa, och far min... ja han hakade på.

Syrran och jag kutade runt och lekte kull tillsammans med alla andra ungar som var där. Vet än idag faktiskt inte om det var ngt för föräldrar, eller om det var en familje grej... röj var det iaf.


Vid ett tillfälle, när vi en kväll var klara och skulle åka därifrån, så rusar jag fram för att putta upp dörren. Ännu en flashback som får mig att inse att jag var yngre än jag tidigare sade - jag nådde inte upp till handtaget på dörren!
Jag sprang emot dörren - som var en sådan där gammal skolmodell, med två glasrutor i..... Men i denna dörr.... som jag sprang emot och skulle knuffa upp, genom att trycka på rutan längst ner, var utan glas .... bara två tomma hål.
Men hey, glas är genomskinligt, och jag körde på......
Eftersom inget glas fanns där att hindra min knuff, så flög jag rakt igenom hålet med huvudet före och slog upp ett jack i ögonbrynet.
Ärret därifrån gör sig ständigt påmint när jag ska försöka mig på att plocka ögonbrynen. Det blir liksom ett litet glapp där.....

Och appropå ärr.... nu kommer jag ju faktiskt oxå på att jag har två st två cm ärr bredvid varandra på hakan oxå.
De båda är från att jag trillat i badkaret när jag var liten.
Minns att jag vid ett av tillfällena, bröt min gråt till skratt då blodet rann nedför magen.... det kittlades :-)

Ahhhh.... memories...
Ni som ständigt kan minnas, vet nog inte hur värdefullt det är med minnen ibland.

'''''
Nej, nu är det nannataim.
Tiden med sovmornar är förbi.... som om jag uppskattade dem när jag hade dem..... och det är earlybird i ottan som gäller.
I morgon är det möten hela dagen (fast mitt jobb går iofs ut på möten......) och innan dess skall jag åka och plocka ut min bil som jag ska ha tills jag får min andra bil... och den ska jag ha tills jag får den nya.... hrm... lät omständigt det där.
Men jag är glad för vilket som!
Jag får en bil! Med stereo!
Hurra hurra hurra :-)

''''
Marken skakar här i Stockholms stad.... jag tror en dam är i närheten och rör upp alla pojkars små hjärtan (lät bättre än ollon) med sina iakttagande intensiva ögon ... hehe..... Ta det varsamt DD!

''''
Godnatt!





 


Kommentarer
Postat av: DD

hahahaha, dina hjärnceller är vildsintare än mina boys ;D



Klart jag tar det lugnt. Luuuuuuugnt ju...



2009-02-09 @ 09:37:05
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: nillo

Hahaha...minns båda händelserna!

Gammeldansen...ja hur gamla var vi då???

minns inte...hihi...smittar nog

2009-02-09 @ 10:25:31
Postat av: nillo

Hahaha...minns båda händelserna!

Gammeldansen...ja hur gamla var vi då???

minns inte...hihi...smittar nog

2009-02-09 @ 10:25:52
Postat av: Kattis

Hm...kan nog även dra mig tillminnes (även om jag inte var där fysiskt) att en liten fingertopp flugit sin kos i en dörr också :-)

2009-02-16 @ 10:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0