fredag kväll

Upp tidigt, iväg med kidsen till skolan.
Sedan ilfart till Sala för att skriva kontrakt på min kära stuga.
Efter det, förbi stugan en sväng (gräset var klippt... puh).

Vid närmare eftertanke och med säljarens förklaring om att det enbart tar ca 2,5-3 timmar att klippa gräset... så övergår jag till det billigare alternativet att enbart köra med motorgräsklippare. Inte åk klippare som jag först ville ha.
Det skiljer sig ju lite i pengaväg sas.
Behöver som tur är iaf inte införskaffa en klippare förrän till våren :-)

När jag tänker på hur det var i somras... när jag klippte gräset som vi har, den lilla nätta plätten, för hand.... så kände jag liksom att jag inte ville göra likadant därute.
När jag säger för hand, så menar jag verkligen för hand. Inte med handjagaren, för vi hade inte ens sådan då.
Hade förr en el klippare, men när baksidan böts ut mot gräs... så kändes det inte som om det var nödvändigt att ha den kvar.... Och den dåvarande handjagaren funkade ju (trodde jag ja, hade vetat bättre om jag testat den först... .haha.... snurra liksom inte ens).

Eftersom dotra har ridning i morgon, och jag hundspårning... så blir det inte stugan förrän till kvällen eller på söndag först om det vill sig illa. Maken skall kika på en ny bil....... X5a. Men det hänger på vad vi får för Xc90´n

Ikväll är dotra på Idol med maken, och jag är hemma själv med sonen.
Innan de åkte kom hon med skor som hon lånat av sin "Nonna" ...
MED 5 CM KLACK PÅ!!!!
Dessa ville hon ha på sig nrä de åkte... men jag sa:
I don´t think so.... hon är ju fucking bara 9 år

Sonen.... Han fick sitt efterlängtade LegoBatman igår (och jag får högre gamerscore.. hehe... självklart så spelar jag ju bara med honom om han kör på min hård disk..... får ju inte vara dum).
4335 har jag i score (tack min son)... men inte ens i närheten av min makes.

Fick spelet *XXX* (har inte kommit ut än... hehehe) och löfte om att inte köra det live... så trodde jag att det skulle bli mer spelande. Men det spelet är som en grymt bra bok, så det är inte direkt att jag sätter min när jag bara har ngn timme att spela.
Så.... jag har inte börjat alls ännu.... och snart är det ute, så hela "spänningen" att spela det innan alla andra gör det, är snart borta. Men det är ju fortfarande "XXX" så det spelar ju ingen roll.

Fann ett jobb idag som jag ville ha, men vågar inte hoppas för  mycket.
Avskyr att stå i butik pga tiderna, och att jag inte direkt kan säga till kunderna vad jag tycker och tänker.... men jag anser iaf att jag nog till viss del fortfarande vill jobba med kunder. Men kanske från en annan sida.
Med kunder men inte med avdankade socitetskärringar som gått och blivit änkor, om jag säger som så.
Det är verkligen dags att byta jobb..... Nu vill jag ju dessutom vara ute i stugan på helgerna, men kommer bara ha chansen att åka dit varannan helg... samt fortfarande ha huset kvar att fixa med...
Blir tufft, men det måste gå. Det är ju för framtiden eftersom målet är att sedan bygga och bosätta sig därute.

Skriverierna om kunder får mig att tänka på damen som var inne här om dagen.... Hennes "hälft" fick inte säga mycket han. Det syntes klart och tydligt vem det var som bestämde och vem det var som körde snacket i det förhållandet.
Ålder? Runt 60 skulle jag gissa... näää... fan mina päron är ju i den åldern.... 70-80 då.
Hur som helst, hon skötte snacket... och han fick inte fram mer än:
- Men.... hur..... vad... men om.... tänk om....
... innan hon snäste av honom med:
- Tyst! ... Tyst sa jag!... ah ah! .... Nu håller du tyst!
... stackars karl..... han kan inte ha det lätt inte. Ned tryckt till skorna av en surkärring, som dessutom var hans... eller jag menar han var hennes.

Nej, dags att kika på Indiana Jones 4.... eller spela... det hänger på min son... det är mamma/son kväll i kväll :-)


Kommentarer
Postat av: Lillan

Hehe vet faktiskt inte om det funkar, man kan ju prova att hänga doftgranar i öronen också? Hmmm Nonna? Någon i familjen som är italiensk? ;)

2008-10-18 @ 09:50:15
URL: http://lillan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0