Men... midsommar glömde jag ju bort...

sitter och bläddrar i vad jag skrivit och inser att jag (till skillnad från alla andra bloggare) faktiskt inte skrivit ngt om midsommar... hrm... kan det ha med att de senaste dagarna har bestått av att vara Joi´s personliga weddingplaner? Eh... haha

Jo. Midsommar firade vi hemma hos Monica och Rickard!
Det var väldigt trevlig och massor med mat. Tror det var, inkl barnen, 14 pers där.

Deras dotter har samma intressen som jag (dock betydligt mer kunskap i ämnena) dvs foto och djur... och deras vän visade sig vara en instruktör på bruksklubben som mer än gärna ställde upp med att träna mig (och...ja... hundarna oxå).

tyvärr hade jag ingen kamera med mig, så några bilder blev det inte... suger :-(

Maten:
Först var det sill och potatis.
Supergod silltårta och massa gegga till...mmmm.... Sill hör personligen inte till mina storfavoriter, men denna gång åt jag riktigt mycket. Fullt av hemlagat gott.
Efter det spelade vi en omgång kubb.
Självklart vann ju vi damer mot grabbsen...
Sen var det dags för maten. Grillat med sallad och ännu mera gegga. Stoooora räkor som doppades i... ja, en god gegga ;-)

Vid det här laget var man så proppis att vi egentligen inte hade ork till något alls.... gissar att det var just därför som killarna vann den omgången av kubb som följde efter middagen....
Deras självförtroende höjdes rejält... och de ville ha en match till. Bäst av tre hette det ;-)
... och vi tjejer var just det. Bäst av tre.. hahahaha.... Bättre lycka nästa gång boyz!!

Kaffet tog vi efter sista vinsten och sedan bar det iväg för att förbereda Joi´s bröllop.
Vi var något sena emot vad vi sagt... bara typ... hrm.. .3 tim... Ooooops!

Sen.. stup i säng och upp i ottan för att färdigställa Joi som brud!!

Ps...jag körde ... Ds

Kommentarer
Postat av: ella

kubb är kul=)ha en bra kväll

2008-06-21 @ 21:40:01
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Postat av: Josefin

hej där :) allt väl?

2008-06-21 @ 22:28:12
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0