Läroböcker

Nu har lillan fått gått igenom alla texter om hur barn finner sig till ro, slutar med ammning och sover utan problem.
Frågan är om hon har lärt sig ngt.
När hon satt där, hukad över böckerna så noterar jag hur näsan börjar rinna på henne.
En snor rinnande näsa!
ÄCKLIGT!
Känner på hennes panna och hon känns lite varm.... men eftersom tempnappen inte visare feber, snarare tvärtom, så pumpar jag inte i henne en massa alvedon.

Något säger mig att hennes studerande kanske inte har fastnat.
Jag menar... böckerna: Lär dig skriva. Har gjort föga framsteg.
Hon pratar fortfarande osammanhängande och väldigt .... sluddrigt (har kollat barskåpet, inte det) och skriva.. ha... hon håller inte ens en penna!
Och om det hade fastnat, så kanske även boken: Säkerhet för barnet! gjort att hon inte envisas med att snurra runt när hon ligger i soffan. Hon kan ju göra illa sig, och det hade hon vetat om hon läst på ordentligt.

Jag ser nu, när vi tagit undan böckerna och jag torkat hennes näsa (för inte ens det gör hon själv) att det efterlämnas torkat snor vid näsborrarna... Uäk!!
*ryser*

Ok.. Nu är hon bara 5 mån... men om hon inte lär sig snart, när det gäller snoret iaf... så kommer det snart se ut så här.....


ÄCKLIGT ÄCKLIGT ÄCKLIGT!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0