Fåglar

Jag tror att fåglarna känner sig skyddade här.
I skuggan av hundarna och fria från katterna.
Överallt. I varje vrå och hörn, så har vi fågelbon med skrikande ungar.
I stolpar, i huset och i träden runt om.

Två hyresgäster, som inte betalar någon hyra, i vardera ände av stugan.
Taloxen precis vid dörren, och sädesärlan på andra sidan ;-)

Sen har vi även en orädd svala som dyker ner och fångar mygg när man kommer gående. Vi har ju en del här, och det verkar som om denna svala upptäckt att krypen håller sig i närheten av oss.
Vid ett tillfälle fann jag svalan i vårt förråd, och vid ett annat fladdrade den bakom öronen på ena snickaren.
Underbart vacker fågel är det. Linjerna och den oljiga fjäderskruden som man ser när man är nära den....



Jag är visst inte den enda mamman som mest beskådar svalget på mitt barn.... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0