Nya familjemedlemmar!



Två av de sju nya familjemedlemmarna som kom hem till oss idag.
Den ena lade sig genast till ro i sonens trygga hand och somnade.
Med dessa kom även MysAnnaAnka och två ankungar samt två kycklingar på två månader :-)

Därefter tillbringade jag resten av dagen med att städa ur hönshuset ordentligt och lägga in sand i hönsgården för att få upp markytan en aning.... njae.... alltså, jag fick inte upp markytan helt så som jag ville. Snarare långt därifrån... men jag har börjat iaf.
Det är trots allt ca 100m fram och tillbaka, över en liten bro och in på en knögglig stig, som jag måste rulla denna tunga skottkärra med sand.

Framöver... för att öka på min lista av "to do" saker, så skall vi gräva ut en del av diket och göra en inhägnad damm till ankorna.
Tillsvidare får de nöja sig med hönsgården och en balja, för den dammen lär inte grävas ur förrän det är dags för poolbygget ;-)

Nu ska jag försöka dricka upp min efterlängtade kopp kaffe :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0