Borde jag lägga manken till?

När jag klev upp på morgonen, är en dusch knappast det första jag tänkte på.
Borde kanske vara, men så är inte fallet.
Jag vill duscha lääääänge och i lugn och ro. Så jag tar det sen.
(Idag ska jag faktiskt kosta på mig det iaf... jag är ju ensammen)
Raka ben och dyl är tidskrävande, och gör dessutom ont.
Sommaren har för länge sedan passerat, så shortsen är undanstoppade.
Vem bryr sig?
Jag måste ju plugga.....

Eftersom jag bara ska vara hemmavid, och inte möta ngt folk... så kan jag likaväl ha samma kläder som igår.
Fläckar eller inte. Vem bryr sig?
Hur jag ser ut i hår och ansikte har jag inte en aning om, då jag inte ens bemödat mig att kolla in spegelbilden.
Orka.

När djuren skall utfodras, så kan jag lika väl hoppa i foppatofflorna eller gummistövlarna, eftersom de är bra mycket snabbare än knytskor.
Vem bryr sig liksom?
Det är bara jag hemma, och jag ska ingenstans.

Men OM jag nu mot förmodan skulle träffa ngn... så kan jag tänka mig hur det skulle se ut.
Håret står åt alla håll, förutom min lilla tofs mitt på skallen.
Glasögonen är på, för jag pluggar ju.
Tröjan har jag snott från maken (måste ner i tvätten innan han kommer hem, för det är ingen reklamtröja...)
Och byxorna har lagom många fläckar de med.
Mina vita foppatofflor med blommor, med den här härliga snöskoformen som gör att det ser ut som man har grodfötter på sig.
Som pricken över i'et har vi då mina supersvullna ögon efter allt pluggande, och extremtorra hus som gör att det ser ut som om jag flagnar... för jag har inte orkat bemöda mig med att smörja in mig eftersom jag ännu inte har besökt duschen ....

Nice.
Men återigen... jag tänker inte åka någonstans idag!
Vem bryr sig?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0